Gras Wood Wide

4

previous arrow
next arrow
PlayPause
Slider

BV Houthandel v/h F.&G. Gras heet nu Gras Wood Wide
Deze naam is door 100% Hilde bedacht en in december 2017 de wereld in gegaan. De wens was om (na 100 jaar) een nieuwe naam voor het bedrijf te bedenken die internationaal klonk. Gras Wood Wide is een toonaangevende speler in de houtmarkt.

Een goede naam blijft hangen
Gras Wood Wide handelt internationaal. De huidige naam verwijst naar het World Wide Web (met al zijn connecties en verbindingen) maar komt van het Wood Wide Web: bomen communiceren ook met elkaar.

Onder de grond delen ze voedingsstoffen en creëren ze hun eigen ecosysteem. Deze gedachte komt visueel in het logo terug en sluit mooi aan bij de 3 verkoopdivisies, die ook samen sterker zijn.

Strategie, concept en design
Voor Gras Wood Wide heeft 100% Hilde de strategie, het concept en design bedacht en vormgegeven. Vervolgens toegepast op een manier dat iedere divisie zijn eigen identiteit heeft behouden. Alle creatieve uitingen dragen bij aan de nieuwe merkbeleving. De nieuwe naam is gecommuniceerd door middel van een mailing met boek (over het wood wide web) te verzenden naar de handelscontacten in diverse landen waar GWW zaken mee doet.

Wij krijgen zeer positieve reacties op onze nieuwe naam en de nieuwe uitingen. Wij zijn erg tevreden met de creativiteit, het inlevingsvermogen in onze branche, en de actieve inzet van 100% Hilde.
Dhr. Harry Gras
directeur Gras Wood Wide

❬❬ Terug naar portfolio

Facebook Posts
Luxaflex bestaat 70 jaar!Waneer een merknaam zo bekend wordt dat men in de spreektaal deze naam gaat gebruiken om te verwijzen naar soortgelijke producten van een ander merk, dan heet dit merkverwatering’. Dat gebeurde bij Luxaflex, omdat ze de markt domineren. Binnen de marketing noemt men dit een sterk merk, door de hoge merkwaarde. De merknaam is echter Hunter Douglas. En luxaflex is een horizontale jaloezie...Vonk & Vloer heeft een geweldige actie om het 70 jarig jubileum van Luxaflex te vieren: 4 producten kopen is 1 product gratis!#luxaflex #woninginrichting #jouwhuislaatzienwiejebent #wooninspiratie #raambekleding #advertising #branding #merknamen ... See MoreSee Less
View on Facebook
Naast 100% Hilde, erg leuk nieuws te melden!-----------------------------------------Buro Amstelveen klaar voor het MKB!Drie Amstelveense professionals op het gebied van design, webdevelopment en digital marketing zijn een samenwerking gestart onder de naam Buro Amstelveen. Met onze bundeling van krachten helpen wij ondernemingen de kansen op het gebied van e-commerce zo optimaal mogelijk te benutten.Internet heeft de manier waarop we zaken doen voorgoed veranderd, zowel voor het bereiken van klanten als het direct verkopen van producten & diensten. Online is een cruciale succesfactor voor elk bedrijf. Bij Buro Amstelveen doen we het graag anders. Wensen, behoeftes en kansen vertalen wij naar een concreet en realistisch plan waarbij we focussen op de zaken die er echt toe doen. Buro Amstelveen spreekt heldere taal, hanteert aantrekkelijke tarieven en houdt van een strakke planning.Buro Amstelveen bestaat uit Hilde Leusink (design), Ruud Licht (webdevelopment) en Barry Goudsmit (digital marketing). Kijk voor meer informatie op lnkd.in/gbZBQi9#webdevelopment #digitalmarketing #design #localmarketing ... See MoreSee Less
View on Facebook
Voor Overnest is het ei gelegd. Oevernest bestaat uit 28 starterswoningen in Oosthuizen: een project dat Melvin Prince van Prime Development B.V. samen met Henselmans Bouw & Ontwikkeling op de kaart zet. De gemeente Edam en Volendam maakt het op deze manier mogelijk dat starters uit eigen dorp een kans maken op een betaalbare woning. De locatie is uniek, aan het water in een prachtige omgeving. www.oevernest.nl#oosthuizen #edam #oevernest #schiedam #nieuwbouw #vastgoed #starterswoningen #wonenaanhetwater #branding #logo #website #advertising #concept #creatie met dank aan website realisatie Ruud Licht en tekst Anita van Prooijen. ... See MoreSee Less
View on Facebook
Wanneer kies je welk lettertype?Voor Amstelveen Sport mochten wij onlangs (op een doek van 10 meter breed) de naam communiceren van de sporthal. Boven zie je de oude belettering en onder de nieuwe versie.Je kunt lettertypes indelen in 3 categorieën: met en zonder schreefjes en handgeschreven letters. Lettertypes zijn van belang bij branding van je bedrijf. Ze geven naast leesbaarheid een sfeer weer. Lettertypes met schreefjes zijn klassiek. Lettertypes zonder schreefjes zijn moderner en strakker. Tip: Kies voor je merk consistent voor bepaalde lettertypes. Dat draagt bij aan de herkenbaarheid. Maak een combinatie (op google "font pairing" kun je zien welke fonts goed bij elkaar passen). #font #logodesign #branding #corporateidentity #Amstelveen #sporten ... See MoreSee Less
View on Facebook
WIST JE DAT• 76% van de mensen eerst de oren van een chocoladepaashaas opeet?• Christenen de dood én opstanding van Jezus herdenken?• We al vanaf 320 voor Christus eieren verstoppen?• Het vier keer gesneeuwd heeft tijdens deze feestdag? Voor het laatst was dat in 2008.• Het chocolade-ei uit Europa komt?• Nederlanders met Pasen wel 32 miljoen eieren eten?• Het paasei oorspronkelijk een symbool was voor vruchtbaarheid?• Creatieven vaak zeggen ‘het ei is gelegd’ als ze een creatief idee bedacht hebben?#pasen #paaseitjes #paasweekend ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vanmorgen kreeg ik een prachtig boeket bloemen omdat mijn bedrijf 10 jaar bestaat (officieel sinds 2003, maar toen nog deels werkzaam bij reclamebureaus en deels voor eigen bedrijf). Ik heb er 1 bloem uitgehaald die ik hier toon: De Chrysant.Deze bloem staat voor geluk, trouw, eerlijkheid en vriendschap. Dat zijn kernwaarden hoe wij werken met onze klanten: open en eerlijk. Duidelijkheid. Dankbaar ben ik voor alle mooie opdrachten, samenwerkingen en fijne mensen die op mijn pad komen. Dat is even iets om bij stil te staan vandaag.#jubileum #bedrijfsidentiteit #branding #reclame #designer ... See MoreSee Less
View on Facebook
Is jouw logo over de houdbaarheidsdatum?Hoe weet je of je nog up to date bent? 5 Tips van 100% Hilde:1. Zorg dat het logo past bij de doelgroepBij een zakelijk bedrijf, hoort een strak zakelijk logo.2 Zorg dat het uniek isOnderzoek wie je concurrenten zijn, scan hun logo’s en zorg vooral dat het jouwe er beter uit ziet.3 Keep it simpleEen logo, groot of klein, moet duidelijk zijn: Denk aan social media.4 Een goed logo is tijdloosEen goed logo kan zeker 10 jaar mee: zorg dat het zo goed past, dat je niet te snel wilt veranderen.5 Zorg voor een herkenbaar icoonMet een herkenbaar element in je logo herkent men sneller jou bedrijf als afzender.En blijf consequent een eenduidige lijn naar buiten toe communiceren. Dan gaat het merk voor je werken.#logoexpert #logodesigns #bedrijfsidentiteit #branding ... See MoreSee Less
View on Facebook
Hoe gaaf is dat: Je hebt 20 jaar bij Amstelveen Sport gewerkt en als je weg gaat krijg je een eigen 'familie wandeldag' die naar je vernoemt wordt!Met een eigen icoon en poster. Wat een origineel cadeau! ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vandaag is het precies 32 jaar geleden dat het World Wide Web is ontstaan!Kun je dat voorstellen?! Ik weet het nog, woonde destijds in Zwitserland: het was een revolutie.We moesten destijds nog met het hele reclamebureau CI Programm 1 Mac delen ;-) Daar werden vooral teksten op gemaakt. Leuk filmpje dat het verhaal verteld. ... See MoreSee Less
View on Facebook
Heb je keuze als klant?Meestal zie je alleen maar het resultaat. Maar ik laat bijna nooit het proces vooraf zien: hoe gaat dat in z'n werk? Gesprek, uitvragen, afstemmen, offerte en bij akkoord presenteren. Altijd maken we meerdere concepten en geven toelichting. Wij garanderen tevredenheid en resultaat.En geweldig leuk als je dan -al een dag later - de keuze zoals op de foto terug krijgt. Op de vloer liggen de concepten en de moodboards van de presentatie.#positionering #branding #huisstijl #website #corporateidentity ... See MoreSee Less
View on Facebook
Contact Gegevens
100% Hilde Reclame & Branding
Fluweelboomlaan 91
1185 PP Amstelveen
Nederland
FacebookTwitterInstagramPinterestLinkedIn