Gras Wood Wide

4

previous arrow
next arrow
PlayPause
Slider

BV Houthandel v/h F.&G. Gras heet nu Gras Wood Wide
Deze naam is door 100% Hilde bedacht en in december 2017 de wereld in gegaan. De wens was om (na 100 jaar) een nieuwe naam voor het bedrijf te bedenken die internationaal klonk. Gras Wood Wide is een toonaangevende speler in de houtmarkt.

Een goede naam blijft hangen
Gras Wood Wide handelt internationaal. De huidige naam verwijst naar het World Wide Web (met al zijn connecties en verbindingen) maar komt van het Wood Wide Web: bomen communiceren ook met elkaar.


Onder de grond delen ze voedingsstoffen en creëren ze hun eigen ecosysteem. Deze gedachte komt visueel in het logo terug en sluit mooi aan bij de 3 verkoopdivisies, die ook samen sterker zijn.

Strategie, concept en design
Voor Gras Wood Wide heeft 100% Hilde de strategie, het concept en design bedacht en vormgegeven. Vervolgens toegepast op een manier dat iedere divisie zijn eigen identiteit heeft behouden. Alle creatieve uitingen dragen bij aan de nieuwe merkbeleving. De nieuwe naam is gecommuniceerd door middel van een mailing met boek (over het wood wide web) te verzenden naar de handelscontacten in diverse landen waar GWW zaken mee doet.

Wij krijgen zeer positieve reacties op onze nieuwe naam en de nieuwe uitingen. Wij zijn erg tevreden met de creativiteit, het inlevingsvermogen in onze branche, en de actieve inzet van 100% Hilde.
Dhr. Harry Gras
directeur Gras Wood Wide

❬❬ Terug naar portfolio

100% Hilde Tweets
@AdViSup Fijne dagen allemaal!1 maand
@FloortjeGordon @LaurensIvens Fijn! Want daar kom ik (graag) elke dag.1 maand
Facebook Posts

2 days ago

100% Hilde

Branding is wie je bent, dat vertellen en laten ervaren en zien. Als je weet wie je bent, weet je ook wat je wilt uitstralen.
#merkbeleving #marketing #branding
... See MoreSee Less

View on Facebook

2 weeks ago

100% Hilde

Het belang van branding is sterker dan ooit. Creëren van een sterk merk. Je klanten (in dit geval patiënten) moeten zich verbonden voelen. Ze willen weten waar je voor staat. Huisartsenpraktijk Melkweg Amstelveen kan zich nu ook onderscheiden.
Uiteindelijk is er van de 3 voorstellen (die ik altijd presenteer) een combi gemaakt. En van daaruit zijn twee varianten (rood en blauw) gemaakt voor de artsen en assistenten.

#corporateidentity #branding #huisstijl #design
... See MoreSee Less

View on Facebook

2 weeks ago

100% Hilde

Wesley Schussler maakt een goede start voor zijn bedrijf met logo/branding en consistentie in reclame-uitingen: dat is van groot belang, want het draagt bij aan de merkbeleving en zorgt voor herkenbaarheid.
Bij 100% Hilde is er altijd keuze: de oranje versie is het niet geworden.

#branding #bedrijfsidentiteit #corporateidentity #reclame
... See MoreSee Less

View on Facebook

3 weeks ago

100% Hilde

Gelukkig nieuwjaar. Nieuwe uitdagingen. Nieuwe inzichten. Een frisse start. ... See MoreSee Less

View on Facebook

1 month ago

100% Hilde

Een jubileum moet je vieren! Marianne Kuiper van Music Meeting Lounge en Efficient Hotel Partner viert het feit dat haar bedrijf 21 jaar bestaat! Ze vergelijkt het met stadia van baby tot puber en volwassenheid. Ze heeft een prachtig boekje geschreven (groot talent!) met 21 columns. 100% Hilde mocht de vormgeving en het drukwerk verzorgen. Dank voor de fijne samenwerking. ... See MoreSee Less

View on Facebook

1 month ago

100% Hilde

Mooie opdracht van Amity International School Amsterdam! Deze school is zo indrukwekkend: in alle opzichten, de locatie, de lessen, de mensen die er werken, en ze hebben een huishond(!) miss Pixie. De open dagen zijn in januari 2020. www.amityschool.nl/news-events/events ... See MoreSee Less

View on Facebook

1 month ago

100% Hilde

Mooi om het nieuwe jaar in te gaan met een passende bedrijfsidentiteit. Kayleigh Stravers neemt een bestaande zaak over, maar kiest wel voor een nieuw eigentijds logo en branding. Hulde voor deze jonge ondernemer!
#logo #Pay-off #branding #bedrijfsidentiteit
... See MoreSee Less

View on Facebook

1 month ago

100% Hilde

"Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin" is de slechtste slogan van 2019. Twee broers uit Arnhem gebruiken deze slogan al 8 jaar voor hun viszaak.
Een slogan draagt bij aan positionering van je bedrijf: en is dus van belang. Wij helpen bedrijven daarbij.

#branding #positionering #concept #design
... See MoreSee Less

View on Facebook

2 months ago

100% Hilde

Vier jij je successen? Als je bedrijf 21 jaar bestaat (Marianne Kuiper) mag je dat toch zeker laten zien met een feestelijk logo. Of als je bedrijf 50 jaar bestaat (Erwin Tieltjes). Een prestatie!
Of als je logo een toevoeging nodig heeft (Apple Amsterdam.
... See MoreSee Less

View on Facebook

2 months ago

100% Hilde

Als je huisstijl op orde is, en alles ziet er eenduidig uit, dan val je op tussen je vakgenoten. Je 'expert status' groeit daardoor. Je wordt gezien als professional. En je trekt daardoor ook nog eens de juiste klanten aan. Dat wil jij toch ook als bedrijf?

#interieurinspiratie @vonkenvloer #jehuislaatzienwiejebent #interieurstyling
#huisstijl #logodesign #branding #identity #reclame
... See MoreSee Less

View on Facebook
Contact Gegevens
100% Hilde
Fluweelboomlaan 91
1185 PP Amstelveen
Nederland
06 53 83 61 64
FacebookTwitterInstagramPinterestLinkedIn