Gras Wood Wide

4

GWW_08
GWW_08
GWW_04
GWW_04
GWW_03
GWW_03
GWW_05
GWW_05
GWW_06
GWW_06
GWW_01
GWW_01
GWW_02
GWW_02
GWW_07
GWW_07
PlayPause
previous arrow
next arrow

BV Houthandel v/h F.&G. Gras heet nu Gras Wood Wide
Deze naam is door 100% Hilde bedacht en in december 2017 de wereld in gegaan. De wens was om (na 100 jaar) een nieuwe naam voor het bedrijf te bedenken die internationaal klonk. Gras Wood Wide is een toonaangevende speler in de houtmarkt.

Een goede naam blijft hangen
Gras Wood Wide handelt internationaal. De huidige naam verwijst naar het World Wide Web (met al zijn connecties en verbindingen) maar komt van het Wood Wide Web: bomen communiceren ook met elkaar.

Onder de grond delen ze voedingsstoffen en creëren ze hun eigen ecosysteem. Deze gedachte komt visueel in het logo terug en sluit mooi aan bij de 3 verkoopdivisies, die ook samen sterker zijn.

Strategie, concept en design
Voor Gras Wood Wide heeft 100% Hilde de strategie, het concept en design bedacht en vormgegeven. Vervolgens toegepast op een manier dat iedere divisie zijn eigen identiteit heeft behouden. Alle creatieve uitingen dragen bij aan de nieuwe merkbeleving. De nieuwe naam is gecommuniceerd door middel van een mailing met boek (over het wood wide web) te verzenden naar de handelscontacten in diverse landen waar GWW zaken mee doet.

Wij krijgen zeer positieve reacties op onze nieuwe naam en de nieuwe uitingen. Wij zijn erg tevreden met de creativiteit, het inlevingsvermogen in onze branche, en de actieve inzet van 100% Hilde.
Dhr. Harry Gras
directeur Gras Wood Wide

❬❬ Terug naar portfolio

100% HILDE OP FACEBOOK
Welk ontwerp kies jij? 1, 2 of 3?Hospice de Bregthoeve zit midden in de verbouwing: en om aan te kondigen dat ze weer in de zomer open gaan laten we dat groots op doek zien. Dus op een afstand moet duidelijk zijn waar dit over gaat (en natuurlijk in de nieuwe huisstijl). Wat heeft jou voorkeur?#hospice #palliatievezorg #schoorl #logodesign #branding Hospice de Bregthoeve is samen met Hospice Alkmaar enHuis Lioba, onderdeel van Stichting Oase palliatieve zorg. ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
1Amstelveen is dé publieke lokale omroep van AmstelveenVoorheen RTVA en AAN! maar sinds vandaag gaan ze verder onder de naam 1Amstelveen. Voor al het locale nieuws van Amstelveen en omstreken kun je afstemmen op kpn 1380, Ziggo 42 of T mobile 806.De omroep is een onafhankelijke bron van nieuws voor de ruim 93.000 inwoners van Amstelveen. Trots en dankbaar dat wij mee mochten werken aan de nieuwe identiteit van 1Amstelveen.#nieuws #radio #televisie #podcast #programma #reportages #verkeer #vervoer#logo #branding #merkidentiteit #grafischevormgeving #amstelveen www.1amstelveen.nl ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Sfry heeft vandaag (10 maart) tot 14 maart ‘zijn premiere' op de INTERNORGA in Hamburg.Daar word deze professionele friteuse voor het eerst gepresenteerd aan een groter publiek. Wij mochten daarbij helpen: zodat hij goed in de spotlights komt te staan. Internorga is de toonaangevende vakbeurs voor de horeca in Hamburg (dit is dag 1, je kunt dus nog gaan).sfry-europe.com met @mickvanbakel #speedfrying #frituren #futureprooffrying#rollupbanner #leaflets #pennen #reclame #branding ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Voor Ondernemend Water mochten wij het merk neerzetten. Zij zijn een ervaren en solide partij die vanuit gezond ondernemersverstand werken aan de veiligheid van mens en dier, woningen en bedrijven door onze dijken. De 10 kernpunten (waar ze voor staan) kun je op de website lezen: lnkd.in/e4tqa2zhPunt 6 spreekt mij persoonlijk erg aan:Het waterschap werkt aan de zuivering van de toekomst. Die levert grondstoffen, schoonwater en energie. Microplastics, medicijnresten en andere vervuilende stoffen worden waar mogelijk bij de bron aangepakt.Hun kernwoorden zijn duurzaam, innovatief en toekomstgericht (dat is weergegeven d.m.v. de drie golfjes, die tevens de letter E symboliseren). #logo #branding #identiteit #waterschap #duurzaam #innovatief #energie #waterOtto Willemsen en Bert Wiltink zijn de mensen achter Ondernemend water. ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
S-Fry europe: Snel, schoon en slim friturenVoor S-Fry mochten wij een nieuw logo en de website verzorgen.Binnenkort volgt de introductie van dit nieuwe revolutionaire apparaat en zijn de modellen ook online te zien.Wat is er anders ten opzichte van de huidige professionele friteuses?• Minder energiekosten • schoner frituren (minder acrylamide) • bedieningsgemak • eenvoudig in onderhoud.Soon more! sfry-europe.com#futurefrying #frituren#branding #branddesign#logodesign #webdesign#grafischdesign #corporateidentity PromTeg Industries BV, Thijs Lambermont, Ruud Licht, Manon Kummer ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Een goed ontwerp is misschien duur, maar een slecht ontwerp kost nog meer. In de huidige concurrerende wereld is het primaire doel van een bedrijf om zich te onderscheiden en zichtbaarheid te krijgen van potentiële klanten. Een goed ontwerp trekt gebruikers aan om je producten te gebruiken en trouw te blijven aan jouw bedrijf. Goede vormgeving biedt de mogelijkheid om alle unieke aspecten van het merk te benadrukken om zo op te vallen. Beleving is dus van groot belang in alles wat je uitstraalt met je merk.#merk #branding #design #grafischevormgeving #merkbeleving ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Less is moreSommige opdrachtgevers zijn zo bescheiden dat ze moeite hebben om zichzelf in de spotlight te zetten. Andere willen toeters en bellen.Caroline Westerink van tKoepeltje Kindertherapie is de bescheiden variant. Ze is sinds 2008 werkzaam als Kinder therapeut en werkt nu zelfstandig. Wij mochten haar logo, huisstijl en website verzorgen. Ze is werkzaam vanuit een prachtige locatie in Aerdenhout, de therapie vindt plaats in het Koepeltje dat in de tuin van haar huis staat. koepeltjekindertherapie.nl#kindertherapie #krachtvanhetkind #ontwikkeling#logo #huisstijl #website Dank aan Ruud Licht ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Met @rotary op bezoek bij Royal Kaak dochterbedrijf K3D metaalprinting. Het blijft boeiend om de voordelen te horen over 3D metaal printen; minder energie kosten, minder afval (van metaal) en productiever werken. En natuurlijk is dit een super manier om prototypes te maken en door te ontwikkelen. Daar valt winst te behalen. #circular #designinspiredbynature #technology#3dprinting #3dmetaalprinten #terborg #eindhoven ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Super fijn om onderdeel te zijn van dit team!Onlangs mocht ik een mooie presentatie houden bij winkelcentrum Kostverlorenhof in Amstelveen. Voor de Winkeliersvereniging /Biz Kostverlorenhof mocht ik mee denken over de nieuwe identiteit van het winkelcentrum. Het bestaat nu 50 jaar en het is tijd voor nieuwe ideeën. Het centrum is heel divers en je kunt er heerlijke (afhaal)maaltijden halen, naar de kapper, beautysalon, sporten én de dagelijkse boodschappen doen. Ook zijn er diverse restaurants en kun je even een pauze maken, en lekker een drankje/broodje doen bij Atilla Meulenbelt van Subzero Gelato.Neem zelf eens een kijkje: dan kun je dadelijk het verschil zien van 'voor en na'. Dagelijks open van 7.00 uur tot 22.00 uur.V.l.n.r. Terence van Buuren, Jacky Zuurbier, Barbara Groeneveld, Atilla Meulenbelt, John Magielsen en Alex Bosboom#logo #branding #strategie #streetbranding #kostverlorenhof #amstelveen ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Het jaar 2022 loopt ten einde.Zo op het einde van het jaar besef ik weer hoe gezegend ik ben. Mooie opdrachten, fijne opdrachtgevers, geweldig leuke samenwerkingen. Dat wens ik iedereen toe.Net als Peace, Love en Joy. Fijne feestdagen! ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Dit bedrijf ademt techniek!Ik mocht een presentatie geven aan de mannen van PromTeg Industries BV groep Duiven.En was op hun prachtige locatie in Winterswijk om het concept en de visuele identiteit van hun nieuwe (nog in de markt te zetten) product te presenteren.Heerlijk 'old school' op presentatie borden i.p.v. digitaal presenteren. Zodat het daar nog even staat en voor de medewerkers is te bewonderen. Het besluit is ter plekke gevallen: en wat het NIET gaat worden zie je in de bijlage. Wat het WEL gaat worden volgt spoedig.#presenteren #logo #branding #visualidentity #techniek ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Wat is de betekenis van kleuren? Zonder dat je het weet, passen marketeers kleurenpsychologie toe om jouw brein te beïnvloeden. Opmerkelijk dat je (onbewust) ineens een kleur mooi vindt en dan blijkt het ineens de kleur voor 2023 te zijn.... #pantone #kleuren ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Kom jij ook zaterdagmiddag 10 december?Rotary Club Bergh organiseert op een prachtige locatie (bij kasteel Bergh) de kerstmarkt waarvan de opbrengsten naar 3 goede doelen gaan: De voedselbank voor kinderen, bomen planten in Malawi en een duo fiets voor fietsmaatjes in Montferland. Er staan leuke kraampjes en er zijn heerlijke hapjes en drankjes. Hope to see you!#Rotary #kasteel bergh #goededoelen #kerstmarkt #achterhoek #posterdesign ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Contact Gegevens
100% Hilde Reclame & Branding
Fluweelboomlaan 91
1185 PP Amstelveen
Nederland
FacebookTwitterInstagramPinterestLinkedIn