Gras Wood Wide

4

GWW_08
GWW_08
GWW_04
GWW_04
GWW_03
GWW_03
GWW_05
GWW_05
GWW_06
GWW_06
GWW_01
GWW_01
GWW_02
GWW_02
GWW_07
GWW_07
PlayPause
previous arrow
next arrow

BV Houthandel v/h F.&G. Gras heet nu Gras Wood Wide
Deze naam is door 100% Hilde bedacht en in december 2017 de wereld in gegaan. De wens was om (na 100 jaar) een nieuwe naam voor het bedrijf te bedenken die internationaal klonk. Gras Wood Wide is een toonaangevende speler in de houtmarkt.

Een goede naam blijft hangen
Gras Wood Wide handelt internationaal. De huidige naam verwijst naar het World Wide Web (met al zijn connecties en verbindingen) maar komt van het Wood Wide Web: bomen communiceren ook met elkaar.

Onder de grond delen ze voedingsstoffen en creëren ze hun eigen ecosysteem. Deze gedachte komt visueel in het logo terug en sluit mooi aan bij de 3 verkoopdivisies, die ook samen sterker zijn.

Strategie, concept en design
Voor Gras Wood Wide heeft 100% Hilde de strategie, het concept en design bedacht en vormgegeven. Vervolgens toegepast op een manier dat iedere divisie zijn eigen identiteit heeft behouden. Alle creatieve uitingen dragen bij aan de nieuwe merkbeleving. De nieuwe naam is gecommuniceerd door middel van een mailing met boek (over het wood wide web) te verzenden naar de handelscontacten in diverse landen waar GWW zaken mee doet.

Wij krijgen zeer positieve reacties op onze nieuwe naam en de nieuwe uitingen. Wij zijn erg tevreden met de creativiteit, het inlevingsvermogen in onze branche, en de actieve inzet van 100% Hilde.
Dhr. Harry Gras
directeur Gras Wood Wide

❬❬ Terug naar portfolio

100% HILDE OP FACEBOOK
Altijd een 007 willen zijn; vandaag bij Kremer had ik mijn kans. Waarom 007? Hij staat voor vakmanschap, is doortastend, heeft humor en stijl. Dat zijn eigenschappen die ik zelf ook graag zou willen hebben. Maar vandaag had maar 1 doel, raak schieten met het voorstel van het 60 jarig jubileum logo. Want Kremer bestaat binnenkort 60 jaar(!) #installatietechniek #ICT #automatiseren#technischbeheer #logo #branding #grafischevormgeving #reclame ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Vandaag is het open dag bij de @hospicedebregthoeve in Schoorl. Neem een kijkje in deze warme en zorgzame omgeving met gastvrije mensen. Ontdek hoe zij zich inzetten voor het bieden van liefdevolle zorg aan mensen in hun laatste levensfase. Tijdens de open dag staan de deuren wagenwijd open om hun missie, toegewijde medewerkers en de serene sfeer van de hospice te laten ervaren.#hospice #branding #zorg ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Leuke informatieve middag georganiseerd door @achterhoeksemarketeers in Doetinchem met @coolenchrist als spreker. Veel inzichten maar ook veel wat je al weet (als je al zo lang in het vak zit). Altijd goed om alles even op te frissen en te netwerken. Super leuk dat er nu in de Achterhoek deze community is ontstaan met gelijkgestemden die elkaar helpen en ondersteunen. #laatzienwiejebentalsbedrijf #vakgenoten #kennisdeling #marketeers ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Feest vandaag voor SESAM academieSESAM is een vrijwilligersorganisatie uit Apeldoorn die landelijk opereert. Met circa 75 enthousiaste SESAM adviseurs ondersteunen ze (met hun kennis) maatschappelijke organisaties die werken met vrijwilligers. Alle adviseurs (uit heel Nederland) kwamen vandaag bijeen om te vieren dat de nieuwe huisstijl en website gelanceerd is. Wij hadden de eer om deze te mogen verzorgen. Het nieuwe logo symboliseert de persoonlijke benadering. De ’S’ vorm (die ook als vingerafdruk fungeert), benadrukt de persoonlijke en betrokken werkwijze van de SESAM-adviseurs. Ook de website is geheel vernieuwd. Neem een kijkje sesamacademie.nl/Met dank aan Jan van der Werff, Mariska Lokker, Monique Schoonen en Ruud Licht.#laatzienwiejebentalsbedrijf#vrijwilligersorganisaties#advies #adviseurs#grafischevormgeving#branding#merkidentiteit#logo#website ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Wat je hier ziet is het niet geworden!Maar je ziet wel twee tevreden mannen. En gelukkig presenteer ik altijd 3 voorstellen; 1 gaat er meestal meteen van tafel en uit de andere 2 kun je niet kiezen. Omdat beide kloppen. Waarom zeg ik dat zo stellig: omdat ik een berg ervaring heb en me heel goed in de doelgroep kan verplaatsen (en inlees). Afgelopen vrijdag mocht ik aan Olando Wolbrink en Koen Helmes een presentatie geven met creatieve voorstellen voor de automotive branche. Koen verzorgt de copywriting (teksten) en Olando gaat samen met zijn compagnons een nieuw bedrijf starten in Doetinchem. Spoedig laten we meer zien. Maar gezellig en doeltreffend was het.#logo#branding#grafischontwerp#laatzienwiejebentalsbedrijf ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Voor stichting oase, de overkoepelende organisatie van Hospice de Bregthoeve @Hospice Alkmaaren Thuis Lioba mocht ik het jaarverslag verzorgen. Het staat ook online op de website. Daarin komt goed naar voren hoe sterk de organisatie is in Noord Holland. Hospice de Bregthoeve heeft een prachtige renovatie achter de rug. En het team ambulante vrijwilligers is met succes aan Oase toegevoegd. Kernwoorden; kwaliteit, kwantiteit, variëteit en flexibiliteit. Dat komt door de stevige basis, de veelkleurigheid en hun blik vooruit. En de verbondenheid met elkaar en het werk. Trots dat ik deze organisatie als opdrachtgever heb. Hun werk doet er echt toe!#palliatievezorg#hospice#grafischontwerp#branding ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Het leukste van mijn werk: presenteren.Vanmorgen iemand blij gemaakt met creatief werk en vanmiddag hopelijk ook. @museumcobra #amstelveen #logo #website #laatzienwiejebentalsbedrijf #branding ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Vandaag kreeg ik met de post een envelop waar ik blij van werd. Omdat ik het meteen herkende (mijn creatieve energie) de boodschap was eenduidig en het merk staat! Met veel energie van beide kanten.Een merk is een combinatie van jouw visuele weergave, je marketing, je persoonlijkheid en de boodschap die je naar je doelgroep uitdraagt. Dat is gelukt (met veel plezier samen aan gewerkt).#branding#logo#huisstijl#brochure#website#fotografie#grafischontwerp ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Hoe bijzonder: @azorazorg heeft in Doetinchem 3 x de bioscoop afgehuurd om daar personeel/vrijwilligers de mogelijkheid te geven om de documentaire van @teuntoebes - Human Forever te bekijken. Teun is 24 en bezoekt diverse landen/zorginstellingen om te kijken hoe ze daar met mensen met dementie omgaan. 1 op de 5 mensen krijgt dementie. Samen met nicht deze documentaire bekeken (ze is vrijwilliger is bij Azora). #dementie #ouderenzorg ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Voor Azora (de zorgorganisatie in het oosten van Nederland, waar Wonen, Zorg en Welzijn hoog in het vaandel staat) mocht ik onlangs het jaarverslag vormgeven.Vanuit 12 zorglocaties en Zorg Thuis stellen ze alles in het werk om mensen zo zelfstandig mogelijk hun leven te laten leiden. Uit eigen ervaring heb ik gezien hoe bevlogen ze zijn: mijn moeder kreeg destijds na een herseninfarct de allerbeste therapie. Dus extra dankbaar dat ik wat moois mocht maken voor deze organisatie. Dank Nancy Hermsen voor de fijne samenwerking!#grafischevormgeving#jaarverslag#zorghuis#revalidatie#verwijzers#dagbesteding#oudeijsselstreek ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Voor @claudisimmes (voorheen Simmes talent) mochten we een nieuwe huisstijl/website realiseren. De nieuwe naam is Simmes Coaching, want dat dekt meer de lading dan ‘talent’.Gisteren tijdens de Achterhoek biz borrel vertelde Claudi erover: mede door dit netwerk is er een mooie samenwerking ontstaan.Oordeel zelf en kijk even naar de nieuwe website www.simmescoaching.nlMagenta (de hoofdkleur) is de kleur van levendigheid, vol van levensenergie, klaar voor een volgende fase in je leven. Er alles aan doen om er iets moois van te maken. Voor jezelf en de ander. Het is de kleur van lekker in je vel zitten, energiek en een mooie balans tussen denken en doen.Betekenis van het logo: In balans zijn; als ying en yang. Een gelijkwaardige gesprekspartner.#logo#huisstijl#advertising#websiteMet dank aan @lichtruud en @carlo.stevering.fotografie Carlo Stevering ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Dit is slechts een deel van de vacature die nu bij oasepalliatievezorg.nl op de website is te zien.Oase zoekt in manager voor omgeving Alkmaar. Reageren kan tot 24 juni. #palliatievezorg #vacature #illustratie #grafischevormgeving ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Stichting Oase Palliatieve Zorg (een dierbare opdrachtgever) in Alkmaar heeft een mooie vacature. Een functie als manager. Op de website meer info lnkd.in/eGFSiriZMocht je iemand weten: zeg dan vooral dat dit een bedrijf is met super leuke mensen (die een vooruitziende visie hebben op palliatieve zorg).#vacature#manager#palliatievezorg#grafischevormgeving ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Het leukste onderdeel van mijn werk is het presenteren. Je hebt goed geluisterd naar wat je opdrachtgever wil. Je weet alles over zijn of haar bedrijf, en dan mag je met creatieve voorstellen komen. Alles wat je bedenkt is met een concept in gedachten. Vervolgens kom je met de voorstellen op tafel. Elke keer weer een feestje. Ik neem je mee in het verhaal hoe jij je bedrijf kunt laten zien aan de buitenwereld. Dank Claudi Simmes voor je vertrouwen. We gaan er samen wat moois van maken. #logo #branding #website #laatzienwiejebentalsbedrijf ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Contact Gegevens
100% Hilde Reclame & Branding
Terborgseweg 24
7064 AE Silvolde
Nederland
FacebookInstagramPinterestLinkedInTwitter