K3D (onderdeel Kaak Group) zorgt ervoor dat 3D metaal printen toegankelijk is voor de gehele Nederlandse maakindustrie. In een laagdrempelig netwerk verschaffen ze toegang tot hun Printing Technology Centers. De specifieke eindmarkten zijn o.a. machinebouw, vliegtuigbouw, defensie, medische hulpmiddelen, foodtech en hightech.
Opdracht
Positionering van K3D, rebranding en een nieuwe website. Logo, pay-off, huisstijl, campagnebeeld. Maar ook meedenken voor een beurs: Ontwerp beurswand, roll up banieren, promotie, folder, etc.
Where imagination stops we go further
Met deze positionering geven we aan dat K3D oplossingen zoekt (en samenwerkingen aangaat). Verbeteringen in gewicht (reductie) en materiaal en zijn o.a. voordelen voor de klanten.
Deze pay-off is nieuw: doordat K3D al vroeg aan de 3D printing wieg stond zijn ze nu gegroeid naar Masters: die graag bereid zijn om kennis te delen met ‘leerlingen’. Zelf zijn ze bescheiden, maar het feit dat ze regelmatig design prijzen winnen zegt genoeg.
Alle goede dingen bestaan uit drie
Consultancy, Academy en 3D printing: dat zijn de 3 divisies van K3D. Ook dat is benoemd door de samenwerking van K3D en 100% Hilde.