Lamson Group in De Meern ontwikkelt, installeert en onderhoudt technische producten en systemen op het gebied van interne logistiek, beveiliging, recycling en communicatie. Denk aan de buizenpost in ziekenhuizen, parkeersystemen (sensoren) of geld/kassa systemen.
Opdracht
Voor Lamson mochten we het logo restylen, een pay-off bedenken en een campagnebeeld creëren. De gedachte achter het logo is dat ‘de ring’ klasse uitstraalt en de verbinding onderling van de Group verbeeld.
Het woord Group is hierdoor vertaald in een beeldelement. De pay-off ‘no boundaries’ laat zien dat de grens open is; er is geen begrenzing.
Open voor ontwikkeling en communicatie.
De pay-off past bij het logo en bij de illustratie van de man die ‘uitbreekt’ van de bestaande paden. Het zegt alles over het bedrijf. De Lamson Group laat zich niet beperken/beteugelen, maar breekt uit (en komt daardoor verder). Is vernieuwend, kijkt verder.
Kleuren
Voor Lamson is gekozen voor blauwtinten en goud. Blauw staat voor onafhankelijk en volharden. Realiteitszin en zekerheid maar ook ambitieus. Goud staat voor klasse, prestige en kwaliteit. Dat zijn ook de kernwaarden waar Lamson voor staat. Nieuwe (technische) ontwikkelingen realiseren en samenwerken (en daardoor meer kennis vergaren).
Wij zijn hier erg blij mee omdat dit concept veel beter past bij onze innovatieve organisatie, dienstverlening en producten.