Lamson Group

previous arrow
next arrow
PlayPause
Slider

Lamson Group
Lamson Group in De Meern ontwikkelt, installeert en onderhoudt technische producten en systemen op het gebied van interne logistiek, beveiliging, recycling en communicatie. Denk aan de buizenpost in ziekenhuizen, parkeersystemen (sensoren) of geld/kassa systemen.

Opdracht
Voor Lamson mochten we het logo restylen, een pay-off bedenken en een campagnebeeld creëren. De gedachte achter het logo is dat ‘de ring’ klasse uitstraalt en de verbinding onderling van de Group verbeeld.


Het woord Group is hierdoor vertaald in een beeldelement. De pay-off ‘no boundaries’ laat zien dat de grens open is; er is geen begrenzing.
Open voor ontwikkeling en communicatie.

Technology without boundaries
De pay-off past bij het logo en bij de illustratie van de man die ‘uitbreekt’ van de bestaande paden. Het zegt alles over het bedrijf. De Lamson Group laat zich niet beperken/beteugelen, maar breekt uit (en komt daardoor verder). Is vernieuwend, kijkt verder.

Kleuren
Voor Lamson is gekozen voor blauwtinten en goud. Blauw staat voor onafhankelijk en volharden. Realiteitszin en zekerheid maar ook ambitieus. Goud staat voor klasse, prestige en kwaliteit. Dat zijn ook de kernwaarden waar Lamson voor staat. Nieuwe (technische) ontwikkelingen realiseren en samenwerken (en daardoor meer kennis vergaren).

100% Hilde heeft Lamson uitstekend geholpen bij de ontwikkeling van een moderne en eigentijdse huisstijl.
Wij zijn hier erg blij mee omdat dit concept veel beter past bij onze innovatieve organisatie, dienstverlening en producten.
Drs. Ing. H. Kappelhof
Lamson Group

❬❬ Terug naar portfolio

100% Hilde Tweets
@AdViSup Fijne dagen allemaal!2 maanden
@FloortjeGordon @LaurensIvens Fijn! Want daar kom ik (graag) elke dag.2 maanden
Facebook Posts

1 week ago

100% Hilde

Maak waar wat je als merk belooft
Als je zegt dat je kwaliteit levert dan moeten je creatieve uitingen ook kwaliteit uitstralen. Een rebranding kan je bedrijf upgraden, zodat je een sterkere positie in de markt krijgt.

#rebranding #corporateidentity ##enschedecity #keukeninspiratie #keukenontwerp #logo #branding #corporateidentity
... See MoreSee Less

View on Facebook

2 weeks ago

100% Hilde

Gevelbeurs 2020 is weer achter de rug. Daar lag ook de 4e folder uit de serie en deze gaat over onderhoud. Hout is een natuurproduct en dat heeft aandacht en zorg nodig.

#graswoodwide #grasgevelproducten #concept #vormgeving #branding #reclame
... See MoreSee Less

View on Facebook

3 weeks ago

100% Hilde

Verkoop mooie handen, niet het potje nagellak. Dus denk erover na welk gevoel je wilt geven met je product of dienst.
#branding #marketing #reclame
... See MoreSee Less

View on Facebook

3 weeks ago

100% Hilde

Wist je dat een klant 20 tot 500 interactiemomenten met het merk heeft, voor hij tot aankoop overgaat?
Wat meespeelt bij de aankoop van het merk: Tijdloosheid, de geschiedenis vh merk (denk aan Hermes) uitmuntendheid en innovatie. Service en deskundigheid zijn het belangrijkste bij de keuze van de winkel: in dat geval ben je bij Groenhof Optiek aan het juiste adres.

#service #opticien #amstelveen
... See MoreSee Less

View on Facebook

3 weeks ago

100% Hilde

Drie tips voor iedereen die het belang ziet van goede branding voor je bedrijf (dat heeft Marion Derksen van DIM heel goed begrepen!) Want waarom kiest een klant voor jou? Met branding creëer je een gevoel bij je bedrijf waarmee klanten zich kunnen identificeren.
Drie tips
1. Wees consistent in al je communicatie uitingen
2. Trek je thema door in al je communicatie
3. Keep it simple: wees duidelijk!

#concept #design #branding #corporateidentity
... See MoreSee Less

View on Facebook

4 weeks ago

100% Hilde

Branding is wie je bent, dat vertellen en laten ervaren en zien. Als je weet wie je bent, weet je ook wat je wilt uitstralen.
#merkbeleving #marketing #branding
... See MoreSee Less

View on Facebook

1 month ago

100% Hilde

Het belang van branding is sterker dan ooit. Creëren van een sterk merk. Je klanten (in dit geval patiënten) moeten zich verbonden voelen. Ze willen weten waar je voor staat. Huisartsenpraktijk Melkweg Amstelveen kan zich nu ook onderscheiden.
Uiteindelijk is er van de 3 voorstellen (die ik altijd presenteer) een combi gemaakt. En van daaruit zijn twee varianten (rood en blauw) gemaakt voor de artsen en assistenten.

#corporateidentity #branding #huisstijl #design
... See MoreSee Less

View on Facebook

1 month ago

100% Hilde

Wesley Schussler maakt een goede start voor zijn bedrijf met logo/branding en consistentie in reclame-uitingen: dat is van groot belang, want het draagt bij aan de merkbeleving en zorgt voor herkenbaarheid.
Bij 100% Hilde is er altijd keuze: de oranje versie is het niet geworden.

#branding #bedrijfsidentiteit #corporateidentity #reclame
... See MoreSee Less

View on Facebook
Contact Gegevens
100% Hilde
Fluweelboomlaan 91
1185 PP Amstelveen
Nederland
06 53 83 61 64
FacebookTwitterInstagramPinterestLinkedIn