Lamson Group

previous arrow
next arrow
PlayPause
Slider

Lamson Group
Lamson Group in De Meern ontwikkelt, installeert en onderhoudt technische producten en systemen op het gebied van interne logistiek, beveiliging, recycling en communicatie. Denk aan de buizenpost in ziekenhuizen, parkeersystemen (sensoren) of geld/kassa systemen.

Opdracht
Voor Lamson mochten we het logo restylen, een pay-off bedenken en een campagnebeeld creëren. De gedachte achter het logo is dat ‘de ring’ klasse uitstraalt en de verbinding onderling van de Group verbeeld.

Het woord Group is hierdoor vertaald in een beeldelement. De pay-off ‘no boundaries’ laat zien dat de grens open is; er is geen begrenzing.
Open voor ontwikkeling en communicatie.

Technology without boundaries
De pay-off past bij het logo en bij de illustratie van de man die ‘uitbreekt’ van de bestaande paden. Het zegt alles over het bedrijf. De Lamson Group laat zich niet beperken/beteugelen, maar breekt uit (en komt daardoor verder). Is vernieuwend, kijkt verder.

Kleuren
Voor Lamson is gekozen voor blauwtinten en goud. Blauw staat voor onafhankelijk en volharden. Realiteitszin en zekerheid maar ook ambitieus. Goud staat voor klasse, prestige en kwaliteit. Dat zijn ook de kernwaarden waar Lamson voor staat. Nieuwe (technische) ontwikkelingen realiseren en samenwerken (en daardoor meer kennis vergaren).

100% Hilde heeft Lamson uitstekend geholpen bij de ontwikkeling van een moderne en eigentijdse huisstijl.
Wij zijn hier erg blij mee omdat dit concept veel beter past bij onze innovatieve organisatie, dienstverlening en producten.
Drs. Ing. H. Kappelhof
Lamson Group

❬❬ Terug naar portfolio

Facebook Posts

Hoe positioneer je jouw bedrijf in de markt van mos? Door te kiezen wat je wel en niet gaat aanbieden. Natuur binnen een kader: al het mos moet verwerkt (Lees geplakt of geniet worden) op een ondergrond dat omlijsting heeft (het kader). Mos is een prachtig natuurproduct wat perfect in elke interieur past. Nu (door corona) ruimte op elk kantoor gewenst is, hebben deze mannen; @j2vanbeek en Dennis de perfecte oplossing gecreëerd om op een natuurlijke wijze afstand te houden. Scheidingswanden van mos, bureauschermen, en andere mos producten. Mos heeft vele voordelen: geluiddempend en zorgt voor een betere akoestiek. www.mosbiz.nl

#bedrijfsidentiteit #logo #branding #MOS #inspiratie #natuur #onderhoudsvrij
... See MoreSee Less

View on Facebook

Victory, overwinning houdt van voorbereiding. Als je voor een (nieuwe) klant aan het werk gaat heb je voorbereiding nodig: wie zit er achter de organisatie? wat doen ze? (neem alles onder de loep, website, jaarverslagen, budgetten, huidige marketing, wat posten ze op social media) wat is hun visie? Dan kom je beslagen ten ijs. Als het creatieve werk dan ook nog WOW is, dan kun je niet meer stuk.

#branding #reclame #vormgeving #propositie #victory
... See MoreSee Less

View on Facebook

Beeld en tekst kunnen de boodschap versterken. Iedereen wil dat zijn kind de mooiste is.
Wat werkt in een advertentie; goede fotografie, frisse kleuren, lachende mensen en een leuke aanbieding bij Groenhof Optiek!

#kinderbrillen #kinderoogmeting #kinderconsulent #branding #design #grafischevormgeving
... See MoreSee Less

View on Facebook

Wat maakt een bedrijfsidentiteit herkenbaar en goed?
Alle elementen samen geven een gezicht aan een bedrijf: dat begint al bij de bedrijfsnaam (is duidelijk wat je doet en in welke branche je je begeeft?) De merk identiteit heeft betrekking op de stijl, design, kleur logo, lettertype en de elementen.
Waar sta je voor? Wat doe je, hoe doe je dit en waarom?
Wat is de doelgroep? Hoe ga je ze bereiken en wat verwachten ze (visueel) te zien. Welke kleuren? Elke kleur heeft een betekenis en geeft een bepaalt gevoel aan een identiteit. En hoe wil de doelgroep aangesproken worden? Als je een keuze hebt gemaakt (bij ons krijg je 3 voorstellen) wees dan daarna consistent en bewaak je identiteit. Voor @debbyalbers @birtdouladebby heb ik nu meerdere bedrijfsidentiteiten mogen verzorgen (Thanda en Fedeli). Maar deze is compleet anders als voorheen, heeft warme aarde tinten en past bij het nieuwe bedrijf dat ze gaat starten (dat begeeft zich in een andere sector en heeft een andere doelgroep).
#branding #bedrijfsidentiteit #logodesign #Strategie #grafischontwerp #creativeprocess #concept
... See MoreSee Less

View on Facebook

Lindo Lugar betekent prachtige plek. Deze bedrijfsnaam is goed gevonden want al deze mooie locaties om te wonen bevinden zich in Spanje. Deze twee jonge makelaars gaan vanuit Nederland huizen aanbieden voor mensen die een (2e) huis willen kopen in Spanje. De beginkapitalen ‘L’ zijn gebruikt in het logo om te laten zien waar de focus op ligt en kan gebruikt worden als krachtig beeldmerk. De kleur is ‘Tiffany’ blauwgroen. Pagina 1 eindresultaat, 2 en 3 schetsen.
#logo #branding #pay-off #websitedesign
... See MoreSee Less

View on Facebook

Wij werken samen met jou aan de branding voor je bedrijf. Alle ballast overboord; cut the crap. Wat overblijft is cleane, heldere communicatie. Zodat men weet wie jij bent als bedrijf en waar je voor staat.
#branding #Strategie #brandbook #creatie
... See MoreSee Less

View on Facebook

Wat is voor jou leuker? Geven of ontvangen? Vaak geeft geven veel meer plezier. Probeer het maar eens uit met deze Van der Eem cadeaubon. ... See MoreSee Less

View on Facebook

Met veel plezier verzorgen wij samen met @DeJongReclame de communicatie voor De Groene Trede in Heerhugowaard, een nieuwbouwproject van Henselmans Bouw en Ontwikkeling. En nu is de eerste informatieavond al in zicht. De tijd vliegt: Voor je het weet staat dit prachtige groene gebouw er al. Er zijn nog paar appartementen te koop(!) De omgeving is prachtig (Oosterdel gebied) en met het openbaar vervoer ben je zo in Amsterdam.
#concept #communicatie #socialadvertising #branding
... See MoreSee Less

View on Facebook
Contact Gegevens
100% Hilde Reclame & Branding
Fluweelboomlaan 91
1185 PP Amstelveen
Nederland
FacebookTwitterInstagramPinterestLinkedIn