Logo’s & Huisstijlen

previous arrow
next arrow
PlayPause
Slider

Wat maakt een logo succesvol?
Allereerst is het van groot belang dat de bedrijfsnaam aansluit bij wat u doet.
De naam moet pakkend zijn, duidelijk en passen bij de branche waarin u opereert.
Wat wil u uitstralen? Wie is uw doelgroep? Dat moet helder zijn, voor je een logo kunt ontwerpen. Kernwoorden daarbij zijn noodzakelijk.

Simpel en duidelijk
Een logo moet altijd communiceren: of het nu op een pen, een auto, briefpapier of social media is. Verkleinen van een logo mag dus geen probleem zijn. De kleur moet aansluiten bij de branche waarin u zich begeeft.

Investering voor langere tijd
Als u een bedrijfsidentiteit hebt die bij u past, dan bent u klaar voor de komende 10 jaar. Een goed logo hoeft u niet vaak te veranderen.

Hooguit subtiel aan te passen. Kijk naar Coca Cola of Shell. Die zijn door de jaren heen minimaal aangepast. Een goed logo laat zien wie u bent en waar u voor staat. Een pay-off (slogan, een pakkende regel) hoort erbij. Als versterking van de identiteit.

In verschillende maten bruikbaar
Tegenwoordig moet een logo op verschillende manieren in te zetten zijn: liggend (website) vierkant (social media) in kleur en zwart wit. Dus het is van groot belang dat daar goed over nagedacht wordt.

Een logo is het meest herkenbare onderdeel van een bedrijfsidentiteit dat de (kern)waarden en (bedrijfs-)doelstellingen weerspiegelt.

❬❬ Terug naar portfolio

Facebook Posts

Hoe positioneer je jouw bedrijf in de markt van mos? Door te kiezen wat je wel en niet gaat aanbieden. Natuur binnen een kader: al het mos moet verwerkt (Lees geplakt of geniet worden) op een ondergrond dat omlijsting heeft (het kader). Mos is een prachtig natuurproduct wat perfect in elke interieur past. Nu (door corona) ruimte op elk kantoor gewenst is, hebben deze mannen; @j2vanbeek en Dennis de perfecte oplossing gecreëerd om op een natuurlijke wijze afstand te houden. Scheidingswanden van mos, bureauschermen, en andere mos producten. Mos heeft vele voordelen: geluiddempend en zorgt voor een betere akoestiek. www.mosbiz.nl

#bedrijfsidentiteit #logo #branding #MOS #inspiratie #natuur #onderhoudsvrij
... See MoreSee Less

View on Facebook

Victory, overwinning houdt van voorbereiding. Als je voor een (nieuwe) klant aan het werk gaat heb je voorbereiding nodig: wie zit er achter de organisatie? wat doen ze? (neem alles onder de loep, website, jaarverslagen, budgetten, huidige marketing, wat posten ze op social media) wat is hun visie? Dan kom je beslagen ten ijs. Als het creatieve werk dan ook nog WOW is, dan kun je niet meer stuk.

#branding #reclame #vormgeving #propositie #victory
... See MoreSee Less

View on Facebook

Beeld en tekst kunnen de boodschap versterken. Iedereen wil dat zijn kind de mooiste is.
Wat werkt in een advertentie; goede fotografie, frisse kleuren, lachende mensen en een leuke aanbieding bij Groenhof Optiek!

#kinderbrillen #kinderoogmeting #kinderconsulent #branding #design #grafischevormgeving
... See MoreSee Less

View on Facebook

Wat maakt een bedrijfsidentiteit herkenbaar en goed?
Alle elementen samen geven een gezicht aan een bedrijf: dat begint al bij de bedrijfsnaam (is duidelijk wat je doet en in welke branche je je begeeft?) De merk identiteit heeft betrekking op de stijl, design, kleur logo, lettertype en de elementen.
Waar sta je voor? Wat doe je, hoe doe je dit en waarom?
Wat is de doelgroep? Hoe ga je ze bereiken en wat verwachten ze (visueel) te zien. Welke kleuren? Elke kleur heeft een betekenis en geeft een bepaalt gevoel aan een identiteit. En hoe wil de doelgroep aangesproken worden? Als je een keuze hebt gemaakt (bij ons krijg je 3 voorstellen) wees dan daarna consistent en bewaak je identiteit. Voor @debbyalbers @birtdouladebby heb ik nu meerdere bedrijfsidentiteiten mogen verzorgen (Thanda en Fedeli). Maar deze is compleet anders als voorheen, heeft warme aarde tinten en past bij het nieuwe bedrijf dat ze gaat starten (dat begeeft zich in een andere sector en heeft een andere doelgroep).
#branding #bedrijfsidentiteit #logodesign #Strategie #grafischontwerp #creativeprocess #concept
... See MoreSee Less

View on Facebook

Lindo Lugar betekent prachtige plek. Deze bedrijfsnaam is goed gevonden want al deze mooie locaties om te wonen bevinden zich in Spanje. Deze twee jonge makelaars gaan vanuit Nederland huizen aanbieden voor mensen die een (2e) huis willen kopen in Spanje. De beginkapitalen ‘L’ zijn gebruikt in het logo om te laten zien waar de focus op ligt en kan gebruikt worden als krachtig beeldmerk. De kleur is ‘Tiffany’ blauwgroen. Pagina 1 eindresultaat, 2 en 3 schetsen.
#logo #branding #pay-off #websitedesign
... See MoreSee Less

View on Facebook

Wij werken samen met jou aan de branding voor je bedrijf. Alle ballast overboord; cut the crap. Wat overblijft is cleane, heldere communicatie. Zodat men weet wie jij bent als bedrijf en waar je voor staat.
#branding #Strategie #brandbook #creatie
... See MoreSee Less

View on Facebook

Wat is voor jou leuker? Geven of ontvangen? Vaak geeft geven veel meer plezier. Probeer het maar eens uit met deze Van der Eem cadeaubon. ... See MoreSee Less

View on Facebook

Met veel plezier verzorgen wij samen met @DeJongReclame de communicatie voor De Groene Trede in Heerhugowaard, een nieuwbouwproject van Henselmans Bouw en Ontwikkeling. En nu is de eerste informatieavond al in zicht. De tijd vliegt: Voor je het weet staat dit prachtige groene gebouw er al. Er zijn nog paar appartementen te koop(!) De omgeving is prachtig (Oosterdel gebied) en met het openbaar vervoer ben je zo in Amsterdam.
#concept #communicatie #socialadvertising #branding
... See MoreSee Less

View on Facebook
Contact Gegevens
100% Hilde Reclame & Branding
Fluweelboomlaan 91
1185 PP Amstelveen
Nederland
FacebookTwitterInstagramPinterestLinkedIn