Wat maakt een logo succesvol?
Allereerst is het van groot belang dat de bedrijfsnaam aansluit bij wat u doet.
De naam moet pakkend zijn, duidelijk en passen bij de branche waarin u opereert.
Wat wil u uitstralen? Wie is uw doelgroep? Dat moet helder zijn, voor je een logo kunt ontwerpen. Kernwoorden daarbij zijn noodzakelijk.
Allereerst is het van groot belang dat de bedrijfsnaam aansluit bij wat u doet.
De naam moet pakkend zijn, duidelijk en passen bij de branche waarin u opereert.
Wat wil u uitstralen? Wie is uw doelgroep? Dat moet helder zijn, voor je een logo kunt ontwerpen. Kernwoorden daarbij zijn noodzakelijk.
Simpel en duidelijk
Een logo moet altijd communiceren: of het nu op een pen, een auto, briefpapier of social media is. Verkleinen van een logo mag dus geen probleem zijn. De kleur moet aansluiten bij de branche waarin u zich begeeft.
![](https://www.100procenthilde.nl/wp-content/uploads/2018/03/divkaartjes01-e1521464933975-600x400.jpg)
Investering voor langere tijd
Als u een bedrijfsidentiteit hebt die bij u past, dan bent u klaar voor de komende 10 jaar. Een goed logo hoeft u niet vaak te veranderen.
Hooguit subtiel aan te passen. Kijk naar Coca Cola of Shell. Die zijn door de jaren heen minimaal aangepast. Een goed logo laat zien wie u bent en waar u voor staat. Een pay-off (slogan, een pakkende regel) hoort erbij. Als versterking van de identiteit.
In verschillende maten bruikbaar
Tegenwoordig moet een logo op verschillende manieren in te zetten zijn: liggend (website) vierkant (social media) in kleur en zwart wit. Dus het is van groot belang dat daar goed over nagedacht wordt.
Een logo is het meest herkenbare onderdeel van een bedrijfsidentiteit dat de (kern)waarden en (bedrijfs-)doelstellingen weerspiegelt.