Logo’s & Huisstijlen

Logo_01
Logo_01
Logo_02
Logo_02
Logo_03
Logo_03
Logo_04
Logo_04
Logo_05
Logo_05
Logo_06
Logo_06
Logo_07
Logo_07
Logo_08
Logo_08
Logo_09
Logo_09
Logo_011
Logo_011
Logo_010
Logo_010
PlayPause
previous arrow
next arrow

Wat maakt een logo succesvol?
Allereerst is het van groot belang dat de bedrijfsnaam aansluit bij wat u doet.
De naam moet pakkend zijn, duidelijk en passen bij de branche waarin u opereert.
Wat wil u uitstralen? Wie is uw doelgroep? Dat moet helder zijn, voor je een logo kunt ontwerpen. Kernwoorden daarbij zijn noodzakelijk.

Simpel en duidelijk
Een logo moet altijd communiceren: of het nu op een pen, een auto, briefpapier of social media is. Verkleinen van een logo mag dus geen probleem zijn. De kleur moet aansluiten bij de branche waarin u zich begeeft.

Investering voor langere tijd
Als u een bedrijfsidentiteit hebt die bij u past, dan bent u klaar voor de komende 10 jaar. Een goed logo hoeft u niet vaak te veranderen.

Hooguit subtiel aan te passen. Kijk naar Coca Cola of Shell. Die zijn door de jaren heen minimaal aangepast. Een goed logo laat zien wie u bent en waar u voor staat. Een pay-off (slogan, een pakkende regel) hoort erbij. Als versterking van de identiteit.

In verschillende maten bruikbaar
Tegenwoordig moet een logo op verschillende manieren in te zetten zijn: liggend (website) vierkant (social media) in kleur en zwart wit. Dus het is van groot belang dat daar goed over nagedacht wordt.

Een logo is het meest herkenbare onderdeel van een bedrijfsidentiteit dat de (kern)waarden en (bedrijfs-)doelstellingen weerspiegelt.

❬❬ Terug naar portfolio

100% HILDE OP FACEBOOK
Let your brand shine!Onlangs mocht ik een mooie opdracht verzorgen via @Koen Helmes voor @Olando wolbrink van @motive.spark2024 Motive Spark is een marketing organisatie uit Doetinchem (De Achterhoek) die gespecialiseerd is in de Automotive branche. Ze hebben garagehouders als opdrachtgevers die zich eigenlijk het liefst bezig houden met sleutelen aan auto’s (en niet met marketing).Motive Spark neemt hun het werk uit handen: alles, denk aan logo, huisstijl/branding, website, social media etc. Koen en ik mochten de positionering, de huisstijl, de branding verzorgen. Het logo symboliseert de spark. Met de spark zet je één en ander in beweging. Het komt voort uit de passie van je vak. De marketing zorgt ervoor dat je de business aanjaagd.Met dit als resultaat. Leuk om het moodboard van versie 01 erbij te laten zien (want dat herken je vast).www.motivespark.nl#logo #grafischevormgeving #branding #huisstijl#laatzienwiejebentalsbedrijf#marketing ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
𝗛𝗲𝗲𝗳𝘁 𝗔𝗺𝘀𝘁𝗲𝗿𝗱𝗮𝗺 𝗲𝗰𝗵𝘁 𝗻𝗼𝗴 𝗲𝗲𝗻 𝗔𝗰𝗮𝗱𝗲𝗺𝗶𝗲 𝗻𝗼𝗱𝗶𝗴 𝘄𝗮𝗮𝗿 𝗻𝗮𝘀𝗰𝗵𝗼𝗹𝗶𝗻𝗴 𝘄𝗼𝗿𝗱𝘁 𝗴𝗲𝗴𝗲𝘃𝗲𝗻 𝗮𝗮𝗻 𝘁𝗮𝗻𝗱𝗵𝗲𝗲𝗹𝗸𝘂𝗻𝗱𝗶𝗴𝗲 𝘀𝘁𝘂𝗱𝗲𝗻𝘁𝗲𝗻?Ja dus: want de opleidingen worden korter en de onzekerheid van juiste diagnose stellen neemt toe. Wat nou als een team van tandartsen en specialisten met een berg ervaring samen een academie beginnen en les gaan geven op de meest inspirerende plekken? Dan krijg je een feestje! De aftrap was eind maart op een congres en vandaag is de eerste training een feit. De website is in de maak: het begin is er! #laatzienwiejebentalsbedrijf#logo#branding#corporateidentity#dentalissues#nascholing#tandheelkundigepracticusdentalissues.nl ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Dit is waar ik het voor doe!De waardering van opdrachtgever, het samenspel, de samenwerking. Mooi werk maken; dat communiceert. Zodat opdrachtgever er blij mee is en ik zelf ook. Gewoon een complimentje kan zo simpel zijn, maar je dag goedmaken. #laatzienwiejebentalsbedrijf #grafischevormgeving #azora #jaarverslag #vormgeving #concept #branding ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Op valentijnsdag. Niet van mijn man, maar van een klant! Hoe mooi is dat? Met als tekst: ‘bedankt voor het schitterende ontwerp’. Dank Peter! Zeer gewaardeerd 👌#reclame #branding #ontwerp ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Een 60 jarig bestaan mag je groots vieren!Dat laat je niet onopgemerkt voorbij gaan. Heel bijzonder ook (in deze tijd waar startups komen en gaan) dat dit mooie bedrijf zich nog steeds ontwikkelt en nieuwe samenwerkingen aan gaat.Dat doet @kremer_bv super goed. Kremer bewijst zijn kracht door continue ontwikkeling. Ze hadden onlangs hun 3e Kremer dag met al het personeel. Voor Kremer mocht ik het feestelijke ‘60 jaar bestaan’ logo ontwerpen.Gekozen is voor de versie ‘feestelijk’. Vier jij jou zakelijk jubileum?#laatzienwiejebentalsbedrijf #branding#logo #logodesigner ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Mooie opdracht mogen verzorgen voor Visser Schildersbedrijf. Het nieuwe logo, visitekaartje, bus ontwerp en branding mogen ontwerpen met dit resultaat. ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Voor de stichting bomengroep oude ijsselstreek mocht ik het logo en de verjaardagskalender ontwerpen.Al heel mijn leven kom ik bijna dagelijks in het bos (als kind had ik het geluk dat we een hond en een paard hadden).De bomengroep zorgt ervoor dat monumentale bomen behouden blijven en dat er nieuwe aanwas komt op plekken waar dat nodig is. Ze hebben 4 doelen: 1. Beschermen en uitbreiden van bomenbestand en landschapselementen, houtwallen en bermen en stimuleren van nieuwe natuur, samen met burgers en instanties 2. Inventarisatie en behoud van het historisch groen zoals lanen, karakteristieke, monumentale bomen en landschapsmonumenten 3. Toepassing van streekeigen soorten en autochtoon plantmateriaal. 4. Behoud en stimuleren van beplanting langs wegen en paden. 5. Voorlichting aan de inwoners met betrekking tot het belang van bomen en landschap.Omdat iedereen vrijwillig mee werkt is er geld nodig: Dat hopen we dadelijk bijeen te brengen met de verkoop van een verjaardagskalender die binnenkort wordt uitgebracht. Op de kalender staan 12 bomen met bekende Achterhoekers. Binnenkort te koop.#logo #branding #grafischevormgeving#natuur #achterhoek #bomen ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Blue monday? Echt niet! Deze afbeelding is het nieuwe campagnebeeld voor UCO contactlenzen. Een oer Nederlands product. UCO contactlenzen is dé Nederlandse leverancier voor contactlenzen op maat. Afgelopen week was ik op bezoek in Wieringerwerf en onder de indruk wat ze daar maken in eigen productie. Contactlenzen maken is een ambacht. Zou het niet mooi zijn dat meer Nederlandse bedrijven zaken doen met Nederlanders? Hoe denk jij daar over?Dank voor de mooie opdrachten Jeffrey van Beek.#BlueMonday#lenzen #nederland#handwerk#design#branding ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Wat een inspirerende ochtend weer bij @alkmaarconnect in het @thefallonhotelalkmaar . Mooie pitches en handige tips om je marketing jaarplan (door @lindabood_dejong ) smart te maken. De ochtend begon met een korte intro van @julienpieterse van @vitalics.nl met het motto dat als je alles positief benaderd je het jezelf makkelijker maakt. Was weer erg leuk en gaf energie aan de dag. Misschien moet ik toch maar naar Alkmaar verhuizen?!#netwerken #samenwerkingen#BNI #branding ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Feestelijke opening Juut & Co Ulft!Afgelopen vrijdag was een magische avond vol bijzondere momenten. De officiële opening van het nieuwe pand van Juut & Co.De ontvangst door ‘politie te paard’, de muziek, hapjes en drankjes, en de zandtekenaar die het verhaal vertelde, maakten het tot een onvergetelijke ervaring. Bij het afscheid nemen kreeg je een doosje met (bloemvormige) bloemenzaadjes cadeau (zodat je in het voorjaar ook nog aan Juut & Co denkt). En waarmee nog onderstreept werd dat ieder kind tot bloei mag komen en mag groeien (het nieuwe logo maakt onderdeel uit van de nieuwe ontwikkelingen). Hester Gussinklo-Salomé heeft duidelijk een fantastisch bedrijf neergezet, waar ze al meer dan 25 jaar haar liefde en energie in steekt. Wat een inspirerend verhaal! Dankbaar dat ik daar aan mocht bijdragen.#kinderopvang#Achterhoek#peuteropvang#gastouderopvang#buitenschoolseopvang#logo#branding#laatzienwiejebentalsbedrijf ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Happy New year. Een nieuw jaar, een nieuw begin. Alles nog open. Zoals een nieuw ontwerp maken op een blanco pagina. Ik ben dankbaar voor afgelopen jaar, waar -ondanks de omstandigheden - het soms moeilijk was om de focus te behouden. Toch heeft 2024 veel gebracht. Leuke nieuwe mensen ontmoet en prachtige opdrachten mogen ontvangen. Dankbaar dat ik nog steeds het allerleukste beroep kan uitoefenen. Voor iedereen die dit leest wens ik dat het een prachtig jaar gaat worden. #love #peace #hapiness #2025 ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Leuke opdracht voor CNE ICT Professionals mogen verzorgen. De boodschap is zo simpel; als je de ICT door CNE laat verzorgen kun jij achteroverleunen!#laatzienwiejebentalsbedrijf#logo#branding#grafischevormgeving ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Juut & Co is al meer dan 25 jaar actief in de Achterhoek en heeft op diverse locaties Kinderdagverblijven, Buitenschoolse Opvang en Peuteropvang. De afgelopen jaren zijn ze op vele vlakken gegroeid. Ze hebben ingespeeld op veel veranderingen en zijn nog professioneler geworden. Tijd om dat te tonen aan de buitenwereld. En daar mogen wij een rol in spelen met een nieuw logo en nieuwe frisse huisstijl.Groen is een kleur die door de jaren heen een belangrijke rol speelt (ze hebben groen bloed ;-) dus die blijft. Daar hebben we een mooie combi van gemaakt en fris blauw aan toegevoegd. Ook is er een bloeiende bloem toegevoegd. Juut & Co heeft als doel dat ieder kind zichzelf mag zijn en gezien wordt. Kinderen groeien en komen tot bloei bij Juut & Co. Binnenkort volgt de opening van een prachtig nieuw kantoor. Dank Hester voor de mooie opdracht!#logo#branding#website#advertising#huisstijl ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Binnenkort is het alweer zover: de kerstmarkt van Rotaryclub Bergh. Zaterdag 7 december: maar nu in de middag/avond. Anders dan voorgaande jaren. Alle leden steken de handen uit de mouwen (en zijn aanwezig). Dus kom ook; je kunt een kerstboom kopen, zelfgemaakte jam, oliebollen etc. De opbrengst gaat naar het goede doel. Locatie: Kasteel Café Heeren Dubbel.Foto poster: Robin Sommers Vormgeving: 100% Hilde#kerstmarkt#Feestdagen #Christmas #sheerenberg #kasteelbergh #vormgeving ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Vanmorgen mocht ik mijn bedrijf presenteren aan 20 ondernemers tijdens het @inspiratieontbijt Achterhoek. Op een unieke locatie (midden op de oude veemarkt in Doetinchem) in het gebouw van Iets Anders Makelaars. Gastheer was Kees Ritmeester en zijn collega Jan-Willem Kuipers. Ze doen het (zoals de naam al zegt) net even anders. De mens staat voorop. Ze investeren in relatie’s.Grappig detail: de prijs van de woning is afgestemt op het huisnummer(!)Paar jaar geleden hebben ze de award gewonnen voor beste marketing bij de Nationale Makelaar Awards. Dus een bijzonder bedrijf en een leuke ochtend.#humor#grafischevormgeving#reclame#branding ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Contact Gegevens
100% Hilde Reclame & Branding
Terborgseweg 24
7064 AE Silvolde
Nederland
FacebookInstagramPinterestLinkedInTwitter