Logo’s & Huisstijlen

Logo_01
Logo_01
Logo_02
Logo_02
Logo_03
Logo_03
Logo_04
Logo_04
Logo_05
Logo_05
Logo_06
Logo_06
Logo_07
Logo_07
Logo_08
Logo_08
Logo_09
Logo_09
Logo_011
Logo_011
Logo_010
Logo_010
PlayPause
previous arrow
next arrow

Wat maakt een logo succesvol?
Allereerst is het van groot belang dat de bedrijfsnaam aansluit bij wat u doet.
De naam moet pakkend zijn, duidelijk en passen bij de branche waarin u opereert.
Wat wil u uitstralen? Wie is uw doelgroep? Dat moet helder zijn, voor je een logo kunt ontwerpen. Kernwoorden daarbij zijn noodzakelijk.

Simpel en duidelijk
Een logo moet altijd communiceren: of het nu op een pen, een auto, briefpapier of social media is. Verkleinen van een logo mag dus geen probleem zijn. De kleur moet aansluiten bij de branche waarin u zich begeeft.

Investering voor langere tijd
Als u een bedrijfsidentiteit hebt die bij u past, dan bent u klaar voor de komende 10 jaar. Een goed logo hoeft u niet vaak te veranderen.

Hooguit subtiel aan te passen. Kijk naar Coca Cola of Shell. Die zijn door de jaren heen minimaal aangepast. Een goed logo laat zien wie u bent en waar u voor staat. Een pay-off (slogan, een pakkende regel) hoort erbij. Als versterking van de identiteit.

In verschillende maten bruikbaar
Tegenwoordig moet een logo op verschillende manieren in te zetten zijn: liggend (website) vierkant (social media) in kleur en zwart wit. Dus het is van groot belang dat daar goed over nagedacht wordt.

Een logo is het meest herkenbare onderdeel van een bedrijfsidentiteit dat de (kern)waarden en (bedrijfs-)doelstellingen weerspiegelt.

❬❬ Terug naar portfolio

Facebook Posts
Kunst als inspiratie!Onlangs kreeg ik een mooie opdracht van Nathalie Koomen. Ze gaat een nieuw bedrijf beginnen: Bij Koomen Counseling. Maar was zoekende naar een logo en huisstijl (en website). Als inspiratie kwam ze met een beeld (zie afbeelding) van kunstenaar Andrea Roggi uit Italië (mensfiguren verstrengeld in wortels).Dat zie je nu (op een eigen manier) in het logo terug. De mensen die bij Nathalie komen, zijn op zoek naar begeleiding omdat ze er zelf even niet meer goed uitkomen, ze zijn uit balans.In het logo zie je de wortels, maar ook de groei (de bladeren). Vergelijk het aarden met de wortels van een boom; wanneer zijn wortels stevig in de grond zitten, kan de boom geen kant op. Zijn de wortels rot, dan is de boom vatbaar voor ziektes en valt hij sneller om. Door te ‘aarden’ staan we weer met beiden voeten op de grond. Dus vrij vertaald: door de dialoog aan te gaan, kun je weer stevig in je schoenen komen te staan. De website is bijna af! Wordt vervolgd. #logo #huisstijl #website #corporateidentity #branding #grafischevormgeving #design #laatzienwiejebentalsbedrijfWil je ook inspiratie? www.andrearoggi.it ... See MoreSee Less
View on Facebook
Een beeld zegt meer dan woorden.Onlangs mochten Natasja Noordervliet (fotograaf) en ik (als art director) de fotografie verzorgen voor de 3 locaties van Stichting Exploitatie Hospice Alkmaar. Namelijk Hospice Alkmaar zelf, 'tHuis Lioba (voor palliatieve respijtzorg) in Egmond Binnen en Hospice De Bregthoeve in Schoorl. Op deze drie locaties bieden zij mensen met een korte levensverwachting en hun mantelzorgers een veelkleurig palet aan palliatieve en respijtzorg. Ons werk is echter om te laten zien wie er achter een bedrijf zit, zodat je precies weet in welke branche ze werkzaam zijn. Zodat je een gevoel krijgt waar ze goed in zijn. Dat gevoel kwam zo ‘binnen' (mede omdat precies 2 jaar geleden mijn schoonvader in een hospice zat). Wat een toppers werken hier, die met zoveel liefde en gevoel (en humor) hun werk doen. Gedragen door veel vrijwilligers, die o.a. (belangeloos) koken, of handen masseren etc. Ik heb nog meer waardering gekregen voor al deze mensen. Binnenkort zien jullie dat ook (als de 3 website’s geheel zijn vernieuwd en de nieuwe fotografie daar ook zichtbaar is). Nog even geduld.#emotie #hospice #palliatievezorg #respijtzorg #levenendood #alkmaar #levenseinde #familie #gezin #vrijwilligers #donatie #zorgvoorziening #liefde #zorg #zinvol #afscheid#website #logo #branding #laatzienwiejebentalsbedrijf ... See MoreSee Less
View on Facebook
Jouw huis laat zien wie je bent. Deze pay-off heb ik in 2018 voor Vonk & Vloer bedacht, tegelijk met het logo. Het is nog steeds een waarheid. Kijk maar naar je eigen huis. Alles verteld een verhaal. Hou je van een mooi en strak interieur, en kies je voor service en kwaliteit, dan is Vonk & Vloer een aanrader. (En daarbij denk ik meteen aan hoe lang wij plezier van prachtige gordijnen en wollen vloerbedekking hebben gehad). Nu is er een mooie aanbieding (in de maanden juli/augustus) 15% korting op buitenzonwering van luxaflex en Brustor. #interieurinspiratie #interieur #interieurdesign #interieurspecialist #buitenzonwering #gordijnen #service #kwaliteit #advies #ramen #vloeren #horren #shutters #parket #laminaat #tapijt #karpetten #traprenovatie #marmoleum ... See MoreSee Less
View on Facebook
Nieuwe website voor K3D metaalprintenTwee jaar geleden mochten wij voor K3D (onderdeel van de Royal Kaak) het logo, de branding en de website verzorgen. Maar doelstellingen veranderen en wensen dus ook. De huidige nieuwe website heeft een hogere organische vindbaarheid en een optie om 3D tekeningen online te up-loaden, zodat je meteen een offerte ontvangt van het object dat je in 3D metaal wilt laten printen. Op de nieuwe website is ook de goede vibe van dit prachtige bedrijf beter zichtbaar door nieuwe fotografie. Wij hebben - als team - het geheel met veel plezier mogen verzorgen en danken Luuk Wissink en K3D voor de geweldige samenwerking. k3d.nl#logo #branding #3dprinter #metaalprinten #website Met dank aan fotografie Natasja Noordervliet, tekst/marketing Barry Goudsmit, website realisatie Ruud Licht, creatie Hilde Leusink ... See MoreSee Less
View on Facebook
De naam Lares komt van een Romeinse godin die haar huis en gezin beschermde. Hoe mooi is dan dat uitgerekend deze naam nu symbool staat voor de palliatieve thuiszorg van Jolanda Kruisman en Bernice Mulder. Zij zorgen samen (met zzp-ers, die hun ondersteunen) in regio Kennemerland, Amstelland en Haarlemmermeer en Amsterdam voor hun patiënten in de laatste fase van hun leven. Palliatieve thuiszorg; Dat doen ze met heel hun hart.Het logo symboliseert het hart en de persoon die centraal staat. Donkerblauw staat voor rust en orde. Goud voor warmte en geborgenheid. Leven tot het afscheid, in eigen vertrouwde omgeving.www.lareszorgt.nl Met dank aan Natasja Noordervliet voor de fotografie en websiterealisatie Ruud Licht.#thuiszorg #zorgopmaat #palliatievezorg #verpleegkundige #terminaal #medisch #haarlemmermeer #kennemerland #amsterdam #logo #huisstijl #website #corporateidentity #grafischevormgeving #creatief #concept ... See MoreSee Less
View on Facebook
Coachpraktijk Achterhoek zorgt ervoor dat mensen hun talent benutten.Trots op Gabrielle Kiefmann van @coachpraktijk achterhoek dat ze haar bedrijfsnaam heeft veranderd. Dat is namelijk best een stap.En wij hadden het geluk dat we de nieuwe huisstijl en website mochten verzorgen. We hebben afscheid genomen van het ‘meisjesachtige' rose en zijn overgegaan op pittig rozerood (cerise). Door deze kleur te combineren met goud en beige hebben we de exclusiviteit benadrukt. Want als je klant bent bij Coachpraktijk Achterhoek (dat kan zowel zakelijk als privé) dan krijg je de volle aandacht. De kernwaarden zijn actief, ondernemend en stimulerend. Het motto: Coachpraktijk Achterhoek zorgt ervoor dat mensen hun talent benutten. En dat maken ze waar. De website heb ik samen met Ruud Licht gerealiseerd. Dank voor de fijne samenwerking Gabrielle.Kijk ook zelf even:coachpraktijkachterhoek.nl#branding #logo #huisstijl #corporateidentity #grafischevormgeving #naamswijziging #coaching #bedrijfscoaching #achterhoek #talent #ontdekken #potentieel #websitedesign ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vandaag is het dag 2 van de GEVEL 2022Tot 2 juni staat Gras Wood Wide daar (stand 04.D054) met informatie over hun mooie gevelproducten.Ga jij ook? Neem dan meteen de overzichts brochure mee (die wij mochten verzorgen).Meld je hier aan voor een gratis ticket: lnkd.in/eq8WyjE8#gevel2022 #jaarbeurs #gevelbouw #architectuur#hout #gevelbeurs #jaarbeurs #utrecht #innovatie #gevelbekleding #gevel #geluiddemping #hoogbouw #sustainability #duurzaamondernemen #duurzaamwonen #nature ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vandaag ben ik op de De Achterhoekse Talententuin waar ik voor Rabelink Logistics de communicatie mocht verzorgen, zodat jonge studenten zien hoe mooi de transportsector is. De kernwaarden van Rabelink die je overal op terug ziet komen, brengen ze ook echt in de praktijk(!) Kijk voor de vacatures op www.werkenbijrabelink.nl #arbeidsmarktcommunicatie #vacatures #transportwereld #grafischevormgeving #creatief #beurswand #rollupbanner #brochure #flyer #branding #achterhoek #reclamebureau #communicatie #kernwaarden #talent ... See MoreSee Less
View on Facebook
Assia Krim (familierechtadvocate en mediator in Haarlem) heeft als eerste kernwaarde ‘diversiteit'. Dat hebben we terug laten komen in de huisstijl voor haar nieuwe bedrijf LaLey Opleidingen.LaLey Opleidingen is een opleidingsinstelling dat zich richt op het aanbieden van cursussen aan advocaten. Het doel is het aanbieden van praktische en betaalbare cursussen, waarbij de nadruk wordt gelegd op kwaliteit. De focus van LaLey Opleidingen ligt in eerste instantie op het aanbieden van cursussen op het gebied van het personen- en familierecht, jeugdrecht en de bijzondere curator. Kernwaarden; meer diversiteit in docenten, persoonlijke benadering en goede docenten op leuke locatie’s. Binnenkort is de website online. Leek weetje: de betekenis van de naam LaLey = de wet.Daarnaast is Assia zelf ontzettend kleurrijk: dus LaLey past ontzettend goed bij haar als persoon. Succes Assia!#diversiteit #recht #dewet #advocaat #familierecht #cursus #haarlem #docenten #logo #huisstijl #grafischevormgeving #branding #laatzienwiejebentalsbedrijf #corporateidentity ... See MoreSee Less
View on Facebook
Behind de scenes:Op goede vrijdag (echt een goede vrijdag!) samen met Natasja Noordervliet de fotoshoot doen t.b.v. de nieuwe website van K3D BV die er nog aan gaat komen. Twee jaar geleden mochten wij de gehele visuele identiteit verzorgen. En nu de nieuwe foto's. Wat een leuk team, heel veel plezier gehad (dat zie je wel denk ik ;)#fotoshoot #branding #teamwork #metalprinting #metaalprinten #3dmetaalprinten #mastersin3dmetalprinting #innovatie ... See MoreSee Less
View on Facebook
Contact Gegevens
100% Hilde Reclame & Branding
Fluweelboomlaan 91
1185 PP Amstelveen
Nederland
FacebookTwitterInstagramPinterestLinkedIn