Concept/Logo

Concept/Logo/Identiteit

Concept
Het concept is als het ware de vertaling van het verhaal van uw bedrijf, merk of organisatie naar communicatie middelen. Een creatief concept moet aanslaan bij de doelgroep, moet raken. Welke taal spreekt uw doelgroep? Keep it simple; iedereen moet de boodschap kunnen begrijpen.

Logo en pay-off
Het logo (en de pay-off) zijn hierbij als afzender zeer belangrijk: Uw klant ziet met een goed logo (en de juiste bedrijfsnaam) in één oogopslag waar het bedrijf voor staat. Het geeft herkenbaarheid en aantrekkingskracht. Een goede pay-off vertelt in enkele woorden wat de missie is. Of wat het resultaat van uw oplossing is. De huisstijl draagt bij aan een sterke positionering (imago) en naamsbekendheid.

Corporate identity
De huisstijl wordt ook wel Corporate Identity genoemd, die onder te verdelen valt in Brand Identity (wat is ons bestaansrecht) en Visual Identity (de visuele elementen die de kern van het merk vormen), zoals de naam, het logo, kleurgebruik en typografie (lettertype), vormentaal (stramien, vlakken, opmaak) en fotografiestijl. Bij grote bedrijven wordt de huisstijl vaak vastgelegd in een huisstijlhandboek (om consistent naar buiten te treden).

❬❬ Terug naar Diensten:

Facebook Posts
Weet jij wat counseling is?Counseling is erop gericht om op een andere manier te leren kijken naar problemen. Dat is waar Nathalie Koomen zich mee bezig houdt. Counseling is toepasbaar bij allerlei problemen waardoor je uit evenwicht bent geraakt. Met counseling helpt Nathalie je weer in balans te komen.De nieuwe site is net gelanceerd en je hebt geen verwijsbrief nodig van een specialist of een huisarts. Je kunt dus altijd een afspraak maken. Nathalie heeft haar praktijk in Leiden. Dank voor deze mooie opdracht en heel veel succes met het opstarten van je praktijk.Ontwerp Hilde Leusink, Realisatie Ruud Lichtbijkoomencounseling.nl#counseling #socialedruk #fomo #eenzaamheid #presteren #bewustwording #rust #balans #stressreductie #energie #vrouwen #patronen #wandelen #levensenergie #verdriet #innerlijkekracht #bijkomen ... See MoreSee Less
View on Facebook
Als je merk staat, dan staat het!Hoe fijn is het dat er regels zijn gemaakt voor je merk. Wat wel en wat niet kan. Wat is de essentie van je merk? Welke kleuren ga je gebruiken voor je uitingen? Welke lettertypes?Voor Mosbiz mocht ik het logo, de bedrijfsidentiteit verzorgen en nu kunnen ze daar zelf verder mee werken.Van Mosbiz is de missie (natuurlijk) ’natuur’. Mosbiz verkoopt mos in alle kleuren en maten, waarmee je zelf wanden etc. kunt decoreren. Zodat je minder hinder hebt van geluid en een prachtig natuurelement in je kantoor of huis hebt. Wie wil dat nou niet?#logo #branding #verpakking #mos #geluidsdempend #natuur #wand #scheidingswand #duurzaam #nature #healty #green www.mosbiz.nl ... See MoreSee Less
View on Facebook
Digitaal of print? Waar ben jij van? Alles digitaal en geen papier meer op de zaak? Of strooi jij nog met visitekaartjes? Ik als grafisch ontwerpster strooi graag met kaartjes en heb mijn huisstijl zowel digitaal als in papier. Blij dat er nog opdrachtgevers zijn zoals Coachpraktijk Achterhoek die wel het nut zien van een eigen ansichtkaart, visitekaartjes etc.Want een e-mail of digitale nieuwsbrief zakt naar onderen... en verdwijnt uit het zicht. Maar een mooi kaartje of een papieren mailing (met leuke tekst) blijft op een bureau liggen.Laat eens weten hoe jij dat doet!#logo #huisstijl #papier #grafischevormgeving #laatzienwiejebentalsbedrijf #corporateidentity #design #reclame #branding lnkd.in/ga6_YDxR ... See MoreSee Less
View on Facebook
Kunst als inspiratie!Onlangs kreeg ik een mooie opdracht van Nathalie Koomen. Ze gaat een nieuw bedrijf beginnen: Bij Koomen Counseling. Maar was zoekende naar een logo en huisstijl (en website). Als inspiratie kwam ze met een beeld (zie afbeelding) van kunstenaar Andrea Roggi uit Italië (mensfiguren verstrengeld in wortels).Dat zie je nu (op een eigen manier) in het logo terug. De mensen die bij Nathalie komen, zijn op zoek naar begeleiding omdat ze er zelf even niet meer goed uitkomen, ze zijn uit balans.In het logo zie je de wortels, maar ook de groei (de bladeren). Vergelijk het aarden met de wortels van een boom; wanneer zijn wortels stevig in de grond zitten, kan de boom geen kant op. Zijn de wortels rot, dan is de boom vatbaar voor ziektes en valt hij sneller om. Door te ‘aarden’ staan we weer met beiden voeten op de grond. Dus vrij vertaald: door de dialoog aan te gaan, kun je weer stevig in je schoenen komen te staan. De website is bijna af! Wordt vervolgd. #logo #huisstijl #website #corporateidentity #branding #grafischevormgeving #design #laatzienwiejebentalsbedrijfWil je ook inspiratie? www.andrearoggi.it ... See MoreSee Less
View on Facebook
Een beeld zegt meer dan woorden.Onlangs mochten Natasja Noordervliet (fotograaf) en ik (als art director) de fotografie verzorgen voor de 3 locaties van Stichting Exploitatie Hospice Alkmaar. Namelijk Hospice Alkmaar zelf, 'tHuis Lioba (voor palliatieve respijtzorg) in Egmond Binnen en Hospice De Bregthoeve in Schoorl. Op deze drie locaties bieden zij mensen met een korte levensverwachting en hun mantelzorgers een veelkleurig palet aan palliatieve en respijtzorg. Ons werk is echter om te laten zien wie er achter een bedrijf zit, zodat je precies weet in welke branche ze werkzaam zijn. Zodat je een gevoel krijgt waar ze goed in zijn. Dat gevoel kwam zo ‘binnen' (mede omdat precies 2 jaar geleden mijn schoonvader in een hospice zat). Wat een toppers werken hier, die met zoveel liefde en gevoel (en humor) hun werk doen. Gedragen door veel vrijwilligers, die o.a. (belangeloos) koken, of handen masseren etc. Ik heb nog meer waardering gekregen voor al deze mensen. Binnenkort zien jullie dat ook (als de 3 website’s geheel zijn vernieuwd en de nieuwe fotografie daar ook zichtbaar is). Nog even geduld.#emotie #hospice #palliatievezorg #respijtzorg #levenendood #alkmaar #levenseinde #familie #gezin #vrijwilligers #donatie #zorgvoorziening #liefde #zorg #zinvol #afscheid#website #logo #branding #laatzienwiejebentalsbedrijf ... See MoreSee Less
View on Facebook
Jouw huis laat zien wie je bent. Deze pay-off heb ik in 2018 voor Vonk & Vloer bedacht, tegelijk met het logo. Het is nog steeds een waarheid. Kijk maar naar je eigen huis. Alles verteld een verhaal. Hou je van een mooi en strak interieur, en kies je voor service en kwaliteit, dan is Vonk & Vloer een aanrader. (En daarbij denk ik meteen aan hoe lang wij plezier van prachtige gordijnen en wollen vloerbedekking hebben gehad). Nu is er een mooie aanbieding (in de maanden juli/augustus) 15% korting op buitenzonwering van luxaflex en Brustor. #interieurinspiratie #interieur #interieurdesign #interieurspecialist #buitenzonwering #gordijnen #service #kwaliteit #advies #ramen #vloeren #horren #shutters #parket #laminaat #tapijt #karpetten #traprenovatie #marmoleum ... See MoreSee Less
View on Facebook
Nieuwe website voor K3D metaalprintenTwee jaar geleden mochten wij voor K3D (onderdeel van de Royal Kaak) het logo, de branding en de website verzorgen. Maar doelstellingen veranderen en wensen dus ook. De huidige nieuwe website heeft een hogere organische vindbaarheid en een optie om 3D tekeningen online te up-loaden, zodat je meteen een offerte ontvangt van het object dat je in 3D metaal wilt laten printen. Op de nieuwe website is ook de goede vibe van dit prachtige bedrijf beter zichtbaar door nieuwe fotografie. Wij hebben - als team - het geheel met veel plezier mogen verzorgen en danken Luuk Wissink en K3D voor de geweldige samenwerking. k3d.nl#logo #branding #3dprinter #metaalprinten #website Met dank aan fotografie Natasja Noordervliet, tekst/marketing Barry Goudsmit, website realisatie Ruud Licht, creatie Hilde Leusink ... See MoreSee Less
View on Facebook
De naam Lares komt van een Romeinse godin die haar huis en gezin beschermde. Hoe mooi is dan dat uitgerekend deze naam nu symbool staat voor de palliatieve thuiszorg van Jolanda Kruisman en Bernice Mulder. Zij zorgen samen (met zzp-ers, die hun ondersteunen) in regio Kennemerland, Amstelland en Haarlemmermeer en Amsterdam voor hun patiënten in de laatste fase van hun leven. Palliatieve thuiszorg; Dat doen ze met heel hun hart.Het logo symboliseert het hart en de persoon die centraal staat. Donkerblauw staat voor rust en orde. Goud voor warmte en geborgenheid. Leven tot het afscheid, in eigen vertrouwde omgeving.www.lareszorgt.nl Met dank aan Natasja Noordervliet voor de fotografie en websiterealisatie Ruud Licht.#thuiszorg #zorgopmaat #palliatievezorg #verpleegkundige #terminaal #medisch #haarlemmermeer #kennemerland #Amsterdam #logo #huisstijl #website #corporateidentity #grafischevormgeving #creatief #concept ... See MoreSee Less
View on Facebook
Coachpraktijk Achterhoek zorgt ervoor dat mensen hun talent benutten.Trots op Gabrielle Kiefmann van @coachpraktijk achterhoek dat ze haar bedrijfsnaam heeft veranderd. Dat is namelijk best een stap.En wij hadden het geluk dat we de nieuwe huisstijl en website mochten verzorgen. We hebben afscheid genomen van het ‘meisjesachtige' rose en zijn overgegaan op pittig rozerood (cerise). Door deze kleur te combineren met goud en beige hebben we de exclusiviteit benadrukt. Want als je klant bent bij Coachpraktijk Achterhoek (dat kan zowel zakelijk als privé) dan krijg je de volle aandacht. De kernwaarden zijn actief, ondernemend en stimulerend. Het motto: Coachpraktijk Achterhoek zorgt ervoor dat mensen hun talent benutten. En dat maken ze waar. De website heb ik samen met Ruud Licht gerealiseerd. Dank voor de fijne samenwerking Gabrielle.Kijk ook zelf even:coachpraktijkachterhoek.nl#branding #logo #huisstijl #corporateidentity #grafischevormgeving #naamswijziging #coaching #bedrijfscoaching #achterhoek #talent #ontdekken #potentieel #websitedesign ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vandaag is het dag 2 van de GEVEL 2022Tot 2 juni staat Gras Wood Wide daar (stand 04.D054) met informatie over hun mooie gevelproducten.Ga jij ook? Neem dan meteen de overzichts brochure mee (die wij mochten verzorgen).Meld je hier aan voor een gratis ticket: lnkd.in/eq8WyjE8#gevel2022 #jaarbeurs #gevelbouw #architectuur#hout #gevelbeurs #jaarbeurs #utrecht #innovatie #gevelbekleding #gevel #geluiddemping #hoogbouw #sustainability #duurzaamondernemen #duurzaamwonen #nature ... See MoreSee Less
View on Facebook
Contact Gegevens
100% Hilde Reclame & Branding
Fluweelboomlaan 91
1185 PP Amstelveen
Nederland
FacebookTwitterInstagramPinterestLinkedIn