Concept/Logo

Concept/Logo/Identiteit

Concept
Het concept is als het ware de vertaling van het verhaal van uw bedrijf, merk of organisatie naar communicatie middelen. Een creatief concept moet aanslaan bij de doelgroep, moet raken. Welke taal spreekt uw doelgroep? Keep it simple; iedereen moet de boodschap kunnen begrijpen.

Logo en pay-off
Het logo (en de pay-off) zijn hierbij als afzender zeer belangrijk: Uw klant ziet met een goed logo (en de juiste bedrijfsnaam) in één oogopslag waar het bedrijf voor staat. Het geeft herkenbaarheid en aantrekkingskracht. Een goede pay-off vertelt in enkele woorden wat de missie is. Of wat het resultaat van uw oplossing is. De huisstijl draagt bij aan een sterke positionering (imago) en naamsbekendheid.

Corporate identity
De huisstijl wordt ook wel Corporate Identity genoemd, die onder te verdelen valt in Brand Identity (wat is ons bestaansrecht) en Visual Identity (de visuele elementen die de kern van het merk vormen), zoals de naam, het logo, kleurgebruik en typografie (lettertype), vormentaal (stramien, vlakken, opmaak) en fotografiestijl. Bij grote bedrijven wordt de huisstijl vaak vastgelegd in een huisstijlhandboek (om consistent naar buiten te treden).

❬❬ Terug naar Diensten:

100% Hilde Tweets
@JoseBoesten Voordeel: blond, gebleekt haar! Scheelt weer een kappers bezoek! Want die hebben het al druk genoeg ;-)2 weken
RT @JoseBoesten: Bijna dubbele dosis chloor in zwembadwater tegen coronavirus https://t.co/20ItCHHR1j2 weken
Facebook Posts

6 days ago

100% Hilde

Hoe leuk is het als een appartementencomplex (nog te bouwen) al een eigen tas heeft?! In gelimiteerde oplage natuurlijk. En alleen verkrijgbaar bij de makelaar. Inhoud van de tas is een prachtige brochure van het pand (met liefde ontworpen door 100% Hilde) en diverse gimmicks.

De bouw gaat Henselmans Bouw & Ontwikkeling verzorgen. #nieuwbouw #appartementen #heerhugowaard #duurzaamondernemen #branding
... See MoreSee Less

View on Facebook

1 week ago

100% Hilde

Vandaag om 16.00 uur is de verkoop gestart van een prachtig nieuwbouw project van Henselmans Bouw & Ontwikkeling. Een super fijne samenwerking met De Jong Reclame. De verkoop is in handen van Wiesell makelaardij en Van 't Riet De-Makelaar. De vormgeving en de social media mochten wij verzorgen. www.degroenetrede.nl

#duurzaamondernemen #nieuwbouw #heerhugowaard #concept #design #vormgeving
... See MoreSee Less

View on Facebook

2 weeks ago

100% Hilde

Vers van de pers: de folder voor Gras Wood Wide, met informatie over Zaans Zwart. Een houtsoort met traditie (vroeger werden de pakhuizen zwart geteerd zodat ze goed beschermd waren tegen weer en wind).
#duurzaam #zaandam #graswoodwide #concept #creatie
... See MoreSee Less

View on Facebook

2 weeks ago

100% Hilde

Heb je al zien hangen? Ik wel: de Chanel posters. Het zijn tekeningen gemaakt door kinderen van medewerkers bij Chanel. Om de kinderen bezig te houden mochten ze kleuren. Prachtig gelukt naar mijn idee (en even wat anders dan foto's). ... See MoreSee Less

View on Facebook

3 weeks ago

100% Hilde

Zaterdag 16 mei start de verkoop van De Groene Trede. Een prachtig project waarvan wij de vormgeving mochten verzorgen voor alle uitingen (realisatie door Stefan De Jong). Henselmans Bouw en Ontwikkeling gaat deze appartementen bouwen onder architectuur van Breebaart Korver BNA BV Architecten Bouwmanagement. Doelgroep: starters en senioren die duurzaam willen leven met uitzicht op het Oosterdel gebied(!)
#duurzaamheid #nieuwbouw #Heerhugowaard #duurzaamondernemen #branding
... See MoreSee Less

View on Facebook

4 weeks ago

100% Hilde

Laat van je horen!
Ook als je weinig te communiceren hebt in deze tijd, moet je van je laten horen. Onderzoek (harvard university) wijst uit dat als je nu van je laat horen, je meer kans hebt om na de crisis aan opdrachten te komen. Groenhof Optiek kiest voor een positieve boodschap i.p.v. de diensten in de spotlight te zetten.
... See MoreSee Less

View on Facebook
Contact Gegevens
100% Hilde
Fluweelboomlaan 91
1185 PP Amstelveen
Nederland
FacebookTwitterInstagramPinterestLinkedIn