Concept/Logo

Concept/Logo/Identiteit

Concept
Het concept is als het ware de vertaling van het verhaal van uw bedrijf, merk of organisatie naar communicatie middelen. Een creatief concept moet aanslaan bij de doelgroep, moet raken. Welke taal spreekt uw doelgroep? Keep it simple; iedereen moet de boodschap kunnen begrijpen.

Logo en pay-off
Het logo (en de pay-off) zijn hierbij als afzender zeer belangrijk: Uw klant ziet met een goed logo (en de juiste bedrijfsnaam) in één oogopslag waar het bedrijf voor staat. Het geeft herkenbaarheid en aantrekkingskracht. Een goede pay-off vertelt in enkele woorden wat de missie is. Of wat het resultaat van uw oplossing is. De huisstijl draagt bij aan een sterke positionering (imago) en naamsbekendheid.

Corporate identity
De huisstijl wordt ook wel Corporate Identity genoemd, die onder te verdelen valt in Brand Identity (wat is ons bestaansrecht) en Visual Identity (de visuele elementen die de kern van het merk vormen), zoals de naam, het logo, kleurgebruik en typografie (lettertype), vormentaal (stramien, vlakken, opmaak) en fotografiestijl. Bij grote bedrijven wordt de huisstijl vaak vastgelegd in een huisstijlhandboek (om consistent naar buiten te treden).

❬❬ Terug naar Diensten:

Facebook Posts

Wat is voor jou leuker? Geven of ontvangen? Vaak geeft geven veel meer plezier. Probeer het maar eens uit met deze Van der Eem cadeaubon. ... See MoreSee Less

View on Facebook

Met veel plezier verzorgen wij samen met @DeJongReclame de communicatie voor De Groene Trede in Heerhugowaard, een nieuwbouwproject van Henselmans Bouw en Ontwikkeling. En nu is de eerste informatieavond al in zicht. De tijd vliegt: Voor je het weet staat dit prachtige groene gebouw er al. Er zijn nog paar appartementen te koop(!) De omgeving is prachtig (Oosterdel gebied) en met het openbaar vervoer ben je zo in Amsterdam.
#concept #communicatie #socialadvertising #branding
... See MoreSee Less

View on Facebook

Vrijdagmiddag op een terras werk presenteren, wat wil je nog meer. Twee sympathieke mannen, een mooi product (wanden/tussenwanden/schilderijen van gedroogd mos voor in huis of kantoor) krijgt een eigen gezicht. MosBiz gaat binnenkort van start. Een prachtig nieuw bedrijf in wording. Waar Jeffrey van Beek en @Dennis Wegbrands de leiding pakken en ik de branding mag verzorgen. Hoe leuk is dat.
#Moswanden #ijslandsmos #kantoorinrichting #tussenwanden #natuur #groen #milieubewust #branding #interiordesign
... See MoreSee Less

View on Facebook

Deze vacature staat sinds vandaag online: dus ken je een zelfstandig werkend kok, dan is dit het perfecte restaurant om voor te werken (en om heerlijk te eten).

Deze advertentie is ook een mooi voorbeeld van branding:
Alle uitingen naar buiten toe, hebben bij Van der Eem
dezelfde beleving: dezelfde kleuren, lettertype en beeldgebruik.
#branding #corporateidentity #merkwaarden #content #boodschap
... See MoreSee Less

View on Facebook

SNEAK PEAK!
Alvast even een 'kijkje in de keuken' van iets moois dat nog gaat komen. Altijd in beweging blijven, is het motto van @Amstelveensport (daar kunnen wij ons ook helemaal in vinden). Binnenkort meer.
#beweging #fitte senioren #getstronger #keepfit #design #concept #vormgeving
... See MoreSee Less

View on Facebook

Creatieve geesten inspireren anderen. Waar haal jij je inspiratie uit? Woody Allen ging onder de douche staan voor inspiratie. Annie M.G. Schmidt stelde het schrijven uit en wachtte net zo lang totdat haar uitgever belde. Adele heeft 'Someone like you’ geschreven nadat haar relatie was beëindigd. Quote van Steve Jobs 'Creativiteit is dingen met elkaar verbinden'. Beethoven telde elke ochtend 60 koffiebonen tijdens zijn ontbijt voor inspiratie en Mozart werkte s’nachts het liefst. Van Gogh vond inspiratie, rust en troost als in de natuur. En jij? Wat doe jij voor inspiratie?
#inspiratie #creatie #realisatie
... See MoreSee Less

View on Facebook

Het allerleukste van creatief werk maken is het presenteren!
Maar nog leuker is het, als de klant meteen de beste versie kiest. Dank je wel Farida Hensen het was een feestje met jou vandaag. Zet jezelf neer als een sterk merk: want dat ben je. Een sterk merk is consistent, heeft een unieke meerwaarde en biedt vertrouwen.
#merkstrategie #branding #logo #huisstijl #positionering
... See MoreSee Less

View on Facebook

De nachtwacht gaat naar 30 verpleeg- en verzorgingstehuizen.
Mooi initiatief; Nu de bewoners niet naar het museum kunnen komen, brengt het Rijksmuseum een levensgroot kunstwerk naar de bewoners (kopie natuurlijk). Incl. begeleidend programma en workshop. Echt super!
#artwork #marketing #rijksmuseum #nachtwacht #rembrandt
... See MoreSee Less

View on Facebook
Contact Gegevens
100% Hilde Reclame & Branding
Fluweelboomlaan 91
1185 PP Amstelveen
Nederland
FacebookTwitterInstagramPinterestLinkedIn