Concept/Logo

Concept/Logo/Identiteit

Concept
Het concept is als het ware de vertaling van het verhaal van uw bedrijf, merk of organisatie naar communicatie middelen. Een creatief concept moet aanslaan bij de doelgroep, moet raken. Welke taal spreekt uw doelgroep? Keep it simple; iedereen moet de boodschap kunnen begrijpen.

Logo en pay-off
Het logo (en de pay-off) zijn hierbij als afzender zeer belangrijk: Uw klant ziet met een goed logo (en de juiste bedrijfsnaam) in één oogopslag waar het bedrijf voor staat. Het geeft herkenbaarheid en aantrekkingskracht. Een goede pay-off vertelt in enkele woorden wat de missie is. Of wat het resultaat van uw oplossing is. De huisstijl draagt bij aan een sterke positionering (imago) en naamsbekendheid.

Corporate identity
De huisstijl wordt ook wel Corporate Identity genoemd, die onder te verdelen valt in Brand Identity (wat is ons bestaansrecht) en Visual Identity (de visuele elementen die de kern van het merk vormen), zoals de naam, het logo, kleurgebruik en typografie (lettertype), vormentaal (stramien, vlakken, opmaak) en fotografiestijl. Bij grote bedrijven wordt de huisstijl vaak vastgelegd in een huisstijlhandboek (om consistent naar buiten te treden).

❬❬ Terug naar Diensten:

100% HILDE OP FACEBOOK
Mooie opdracht mogen verzorgen voor Visser Schildersbedrijf. Het nieuwe logo, visitekaartje, bus ontwerp en branding mogen ontwerpen met dit resultaat. ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Voor de stichting bomengroep oude ijsselstreek mocht ik het logo en de verjaardagskalender ontwerpen.Al heel mijn leven kom ik bijna dagelijks in het bos (als kind had ik het geluk dat we een hond en een paard hadden).De bomengroep zorgt ervoor dat monumentale bomen behouden blijven en dat er nieuwe aanwas komt op plekken waar dat nodig is. Ze hebben 4 doelen: 1. Beschermen en uitbreiden van bomenbestand en landschapselementen, houtwallen en bermen en stimuleren van nieuwe natuur, samen met burgers en instanties 2. Inventarisatie en behoud van het historisch groen zoals lanen, karakteristieke, monumentale bomen en landschapsmonumenten 3. Toepassing van streekeigen soorten en autochtoon plantmateriaal. 4. Behoud en stimuleren van beplanting langs wegen en paden. 5. Voorlichting aan de inwoners met betrekking tot het belang van bomen en landschap.Omdat iedereen vrijwillig mee werkt is er geld nodig: Dat hopen we dadelijk bijeen te brengen met de verkoop van een verjaardagskalender die binnenkort wordt uitgebracht. Op de kalender staan 12 bomen met bekende Achterhoekers. Binnenkort te koop.#logo #branding #grafischevormgeving#natuur #achterhoek #bomen ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Blue monday? Echt niet! Deze afbeelding is het nieuwe campagnebeeld voor UCO contactlenzen. Een oer Nederlands product. UCO contactlenzen is dé Nederlandse leverancier voor contactlenzen op maat. Afgelopen week was ik op bezoek in Wieringerwerf en onder de indruk wat ze daar maken in eigen productie. Contactlenzen maken is een ambacht. Zou het niet mooi zijn dat meer Nederlandse bedrijven zaken doen met Nederlanders? Hoe denk jij daar over?Dank voor de mooie opdrachten Jeffrey van Beek.#bluemonday#lenzen #nederland#Handwerk#design#branding ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Wat een inspirerende ochtend weer bij @alkmaarconnect in het @thefallonhotelalkmaar . Mooie pitches en handige tips om je marketing jaarplan (door @lindabood_dejong ) smart te maken. De ochtend begon met een korte intro van @julienpieterse van @vitalics.nl met het motto dat als je alles positief benaderd je het jezelf makkelijker maakt. Was weer erg leuk en gaf energie aan de dag. Misschien moet ik toch maar naar Alkmaar verhuizen?!#netwerken #samenwerkingen#BNI #branding ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Feestelijke opening Juut & Co Ulft!Afgelopen vrijdag was een magische avond vol bijzondere momenten. De officiële opening van het nieuwe pand van Juut & Co.De ontvangst door ‘politie te paard’, de muziek, hapjes en drankjes, en de zandtekenaar die het verhaal vertelde, maakten het tot een onvergetelijke ervaring. Bij het afscheid nemen kreeg je een doosje met (bloemvormige) bloemenzaadjes cadeau (zodat je in het voorjaar ook nog aan Juut & Co denkt). En waarmee nog onderstreept werd dat ieder kind tot bloei mag komen en mag groeien (het nieuwe logo maakt onderdeel uit van de nieuwe ontwikkelingen). Hester Gussinklo-Salomé heeft duidelijk een fantastisch bedrijf neergezet, waar ze al meer dan 25 jaar haar liefde en energie in steekt. Wat een inspirerend verhaal! Dankbaar dat ik daar aan mocht bijdragen.#kinderopvang#Achterhoek#peuteropvang#gastouderopvang#buitenschoolseopvang#logo#branding#laatzienwiejebentalsbedrijf ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Happy New year. Een nieuw jaar, een nieuw begin. Alles nog open. Zoals een nieuw ontwerp maken op een blanco pagina. Ik ben dankbaar voor afgelopen jaar, waar -ondanks de omstandigheden - het soms moeilijk was om de focus te behouden. Toch heeft 2024 veel gebracht. Leuke nieuwe mensen ontmoet en prachtige opdrachten mogen ontvangen. Dankbaar dat ik nog steeds het allerleukste beroep kan uitoefenen. Voor iedereen die dit leest wens ik dat het een prachtig jaar gaat worden. #love #peace #hapiness #2025 ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Leuke opdracht voor CNE ICT Professionals mogen verzorgen. De boodschap is zo simpel; als je de ICT door CNE laat verzorgen kun jij achteroverleunen!#laatzienwiejebentalsbedrijf#logo#branding#grafischevormgeving ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Juut & Co is al meer dan 25 jaar actief in de Achterhoek en heeft op diverse locaties Kinderdagverblijven, Buitenschoolse Opvang en Peuteropvang. De afgelopen jaren zijn ze op vele vlakken gegroeid. Ze hebben ingespeeld op veel veranderingen en zijn nog professioneler geworden. Tijd om dat te tonen aan de buitenwereld. En daar mogen wij een rol in spelen met een nieuw logo en nieuwe frisse huisstijl.Groen is een kleur die door de jaren heen een belangrijke rol speelt (ze hebben groen bloed ;-) dus die blijft. Daar hebben we een mooie combi van gemaakt en fris blauw aan toegevoegd. Ook is er een bloeiende bloem toegevoegd. Juut & Co heeft als doel dat ieder kind zichzelf mag zijn en gezien wordt. Kinderen groeien en komen tot bloei bij Juut & Co. Binnenkort volgt de opening van een prachtig nieuw kantoor. Dank Hester voor de mooie opdracht!#logo#branding#website#advertising#huisstijl ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Binnenkort is het alweer zover: de kerstmarkt van Rotaryclub Bergh. Zaterdag 7 december: maar nu in de middag/avond. Anders dan voorgaande jaren. Alle leden steken de handen uit de mouwen (en zijn aanwezig). Dus kom ook; je kunt een kerstboom kopen, zelfgemaakte jam, oliebollen etc. De opbrengst gaat naar het goede doel. Locatie: Kasteel Café Heeren Dubbel.Foto poster: Robin Sommers Vormgeving: 100% Hilde#kerstmarkt#feestdagen #Christmas #sheerenberg #kasteelbergh #vormgeving ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Vanmorgen mocht ik mijn bedrijf presenteren aan 20 ondernemers tijdens het @inspiratieontbijt Achterhoek. Op een unieke locatie (midden op de oude veemarkt in Doetinchem) in het gebouw van Iets Anders Makelaars. Gastheer was Kees Ritmeester en zijn collega Jan-Willem Kuipers. Ze doen het (zoals de naam al zegt) net even anders. De mens staat voorop. Ze investeren in relatie’s.Grappig detail: de prijs van de woning is afgestemt op het huisnummer(!)Paar jaar geleden hebben ze de award gewonnen voor beste marketing bij de Nationale Makelaar Awards. Dus een bijzonder bedrijf en een leuke ochtend.#humor#grafischevormgeving#reclame#branding ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
INTERPOM is de meest gespecialiseerde vakbeurs voor de hele aardappelbranche in Europa waar de volledige keten vertegenwoordigd is: van teelt tot verwerking en vermarkting. Natuurlijk is de aanwezigheid van @Taneco B.V. Services dan erg belangrijk. Want ze hebben meer dan 30 jaar ervaring in waterzuivering in de argo sector. Taneco heeft dé oplossing voor aardappel- en groenteverwerkers om op een eenvoudige, compacte én financieel aantrekkelijke wijze het waswater te recyclen. De Taneco Agri WWT installatie behandelt waswater en bespaart tot 95% water.Een prachtige opdracht om aan mee te mogen werken (zodat iedereen ziet hoe je water kunt besparen). De beurs is in Kortrijk - België en morgen (26 november) nog te bezoeken.PS Belangrijk detail: Deze beursstand is ook erg bewust gemaakt: wordt namelijk ingezet voor meerdere bedrijven, maar dan wisselen wij de doeken(!)#branding#reclame#beursstand#grafischontwerp#laatzienwiejebentalsbedrijf ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Vandaag vieren we de dag van de ondernemer! Deze ondernemer begrijpt het belang van groei en innovatie. Hij heeft besloten zijn bedrijfsnaam te veranderen, een nieuw logo en branding te introduceren, en een nieuwe website te lanceren. Met de aankoop van zijn nieuwe bus is hij klaar voor een frisse start en een nieuwe fase in zijn onderneming.Heb jij er ooit over nagedacht hoe jouw klanten jou zien? Bereik je de juiste doelgroep? Het is essentieel om je merk voortdurend te evalueren en te verbeteren om relevant te blijven en je klanten optimaal te bedienen. Laten we samen kijken hoe we jouw merk naar een hoger niveau kunnen tillen!#laatzienwiejebentalsbedrijf#logo #huisstijl#branding#website ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Klant tevreden, wij tevreden! Voor Quality at work concultancy hebben we een mooie opdracht mogen realiseren. Rutger Jan werkt op gebied van Quality controle en is gespecialiseerd in het verbeteren van de productkwaliteit, compliance en operationele efficiëntie voor zijn klanten in de farma branche.Hij werkt intern bij bedrijven en zorgt ervoor dat de processen gestroomlijnd worden en de kwaliteit verbeterd wordt (d.m.v. kwaliteitszorgteams en managementsystemen).Wat brengt het hem concreet om zijn logo/huisstijl en website (zijn zakelijk uitstraling) goed op de rit te hebben? Zomaar 5 voordeleen op een rij:1) Herkenbaarheid: Een sterk merk maakt je bedrijf herkenbaar en onderscheidt het van de concurrentie. Dit zorgt ervoor dat klanten je bedrijf sneller herkennen en onthouden.2) Vertrouwen: Consistente en professionele branding wekt vertrouwen bij potentiële klanten. Als ze weten wat ze van je kunnen verwachten, zijn ze eerder geneigd om zaken met je te doen.3) Klantenloyaliteit: Een sterk merk kan bijdragen aan klantloyaliteit. Mensen die een merk waarderen, zullen eerder terugkeren voor meer producten of diensten.4) Concurrentievoordeel: Goede branding helpt je om je te onderscheiden van je concurrenten, wat essentieel is in een drukke markt.5)Meerwaarde en hogere omzet: Een sterk merk heeft meer waarde dan alleen de producten of diensten die het aanbiedt. Dit kan leiden tot hogere omzetten en een grotere bereidheid van klanten om meer te besteden.Heb je specifieke vragen over hoe je de branding van jouw bedrijf kunt verbeteren?Bel met Hilde (06 - 53 83 61 64)#logo #branding #huisstijl #website #grafischontwerp #vormgeving #laatzienwiejebentalsbedrijf ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Altijd een 007 willen zijn; vandaag bij Kremer had ik mijn kans. Waarom 007? Hij staat voor vakmanschap, is doortastend, heeft humor en stijl. Dat zijn eigenschappen die ik zelf ook graag zou willen hebben. Maar vandaag had maar 1 doel, raak schieten met het voorstel van het 60 jarig jubileum logo. Want Kremer bestaat binnenkort 60 jaar(!) #Installatietechniek #ICT #automatiseren#technischbeheer #logo #branding #grafischevormgeving #reclame ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Vandaag is het open dag bij de @hospicedebregthoeve in Schoorl. Neem een kijkje in deze warme en zorgzame omgeving met gastvrije mensen. Ontdek hoe zij zich inzetten voor het bieden van liefdevolle zorg aan mensen in hun laatste levensfase. Tijdens de open dag staan de deuren wagenwijd open om hun missie, toegewijde medewerkers en de serene sfeer van de hospice te laten ervaren.#hospice #branding #zorg ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook
Contact Gegevens
100% Hilde Reclame & Branding
Terborgseweg 24
7064 AE Silvolde
Nederland
FacebookInstagramPinterestLinkedInTwitter